لطفا منتظر بمانید...

آونتادور S، هیجان انگیز و قدرتمند

هرج و مرج در سنت ­آگاتا!

چندی پیش یک تیزر تبلیغاتی از سوی شرکت لامبورگینی در شبکه های مجازی منتشر شد. این تیزر به خوبی نشان می داد که در سنت آگاتا خبرهایی در راه است. سرانجام پس از گذشت چند روز لامبورگینی از محصول جدید خود رونمایی کرد. نسخه ای که قدرتمندتر از آونتادور SV است. لامبورگینی آونتادورS را رونمایی کرد. این اونتادور با نسخه های قبلی خود تفاوت­ زیادی ندارد. هر تغییری که لامبورگینی در این خودروی افسانه­ ای داده، در جهت بهبود عملکرد سیستم آیرودینامیکی و افزایش قدرت این پیشرانه آن بوده است.

 از جمله تغییرات این اونتادور می­توان به هواکش‌های بزرگ­ جهت بهتر خنک شدن موتور و دو مجرای هوای بزرگ­تر در قسمت جلویی خودرو اشاره کرد. در قسمت عقب این خودرو از دیفیوزر نسخه ­ی SV استفاده شده است. همه ی لامبورگینی ­ها از صدای اگزوز بسیار خوبی برخور دارند، با این حال لامبورگینی سیستم اگزوز یک­پارچه ­­ی آونتادور را تبدیل به یک سیستم اگزوز سه تایی کرده است. همین امر سبب شده تا غرش این لامبورگینی مهیب تر شود. لامبورگینی با ارتقاء سیستم اگزوز این خودرو توانسته 20% از وزن خودرو را کم کند.

بال عقب خودرو نیز در سرعت ­های بالا به صورت اتوماتیک باز­ می ­شود. علاوه بر این موضوع راننده می ­تواند بال عقب را در 3 حالت، به صورت دل­خواه تنظیم کند. همه­ ی این تغییرات در بال عقب خودرو باعث شده تا آونتادورS بتواند 50% بیشتر به سطح زمین نیرو وارد کند. اونتادور S به لطف سیستم انتقال قدرت 4چرخ جدید توانسته سطح قدرت و فرمان پذیری خود را بهبود ببخشید. لاستیک ­های این اونتادور را شرکت پیرلی با مدل P-Zero تامین می­کند که سبب بهبود سیستم ترمز و بالا بردن سطح عملکرد و هندلینگ خودرو شده است. اونتادور S با داشتن چنین تایرهایی که به سیستم ترمز سرامیکی مجهز شده، برای توقف کامل از سرعت صد کیلومتر فقط به 31 متر مسیر نیاز دارد.

فضای داخل این آونتادور مقدار کمی فرق کرده است. به لطف این طراحی­ ها آونتادور S می­ تواند تا 130% نیروی بیشتر به سطح زمین وارد کند. به دلیل اینکه لامبورگینی در ساخت آونتادور S از فیبرکربن بیشتری استفاده کرده، توانسته وزن خودرو را به 1575 کیلوگرم کاهش دهد.

آونتادور این اجازه را به راننده می ­دهد تا بتواند در بین حالت ­های رانندگی Strada، Sport، Corsa و ECO نوع رانندگی خود را انتخاب کند. استفاده از هرکدام از این مدل­ ها، سیستم و عملکرد فرمان و انتقال قدرت به چرخ­ ها را تغییر می­دهد. سیستم Strada بالاترین سطح رانندگی آونتادورS بوده و تمام قدرت این خودرو را در اختیار شما قرار می­ دهد. سیستم ECO نیز برای اولین بار است که در خودروهای لامبورگینی استفاده شده که باعث رام شدن این گاو وحشی م ی­شود و قدرت آن را به حداقل می ­رساند. زمانی که شما از حالت اسپرت استفاده می کنید، 90% قدرت خودرو یه چرخ­ های عقب انتقال داده می ­شود تا رانندگی با خودرو جذاب تر شود. در سیستم Corsa نیز تقسیم قدرت این خودرو به صورت 80 به 20 بین دو محور عقب و جلو تقسیم می­ شود. در این حالت رانندگی سیستم ­های کمکی کششی خودرو کمترین مداخله را در رانندگی شما دارند تا بتوانید از رانندگی با خودروی ایتالیایی لذت ببرید.

لامبورگینی برای این نسخه یک پیشرانه ­ی 6.2 لیتری V12 را در نظر گرفته تا بتواند 740 اسب بخار قدرت تولید کند. این اونتادور به لطف این پیشرانه ­ی قدرتمند می­ تواند در عرض 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. لامبورگینی این خودرو را مجهز به یک گیبرکس اتوماتیک 7 سرعته کرده است که قابلیت تعویض دستی از پشت فرمان را دارد. لامبورگینی با داشتن چنین پیشرانه ­ای می­تواند به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسد.

این خودرو قرار است تا سرسخت ترین رقیب خود یعنی فراری F12 را به چالش سخت بکشد! لامبورگینی برای عرضه­ ی این خودرو هنوز تاریخی اعلام نکرده است اما قیمت 421.350$ را روی آن گذاشته است.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین