لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :2 دقيقه

نمایشگاه خودروی بین‌المللی نیویورک ۲۰۱۹: معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

 

به نظر می‌رسد رقابت در بازار کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای سه ردیفه نه تنها قصد آرام شدن ندارد، بلکه روز به روز در حال داغ‌تر شدن هم هست. شرکت‌هایی مثل فورد، هیوندای و کیا همه خودروهای جدیدی در این کلاس معرفی کرده‌اند، اما خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به سراغ خودروسازی بروند که از قبل بخاطر تولید خودروهای بزرگ و مرتفع خانوادگی معروف است: تویوتا. حالا تویوتا برای شرکت در این رقابت داغ، تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ را معرفی کرده است.

 

 

نمایشگاه بین

نمایشگاه بین

 

نسل چهارم تویوتا هایلندر که در نمایشگاه خودروی بین المللی نیویورک ۲۰۱۹ معرفی شد ترکیبی از تمام دستاوردهای این غول خودروسازی ژاپن در سال‌های اخیر است. پلتفرمی که این خودرو روی آن ساخته شده است بخشی از پلتفرم‌های جدید تویوتا به نام معماری جهانی تویوتا (TNGA) است. این پلتفرم در خودروهایی مثل تویوتا کورولا کامپکت، تویوتا راو ۴، تویوتا کمری و تویوتا آوالون به کار رفته است. مهندسین تویوتا این پلتفرم را طوری طراحی کرده‌اند که بتوان روی آن دو پیشرانه نصب کرد، این یعنی هایلندر جدید به خریداران اجازه می‌دهد بین یک موتور تنفس طبیعی V6 یا یک موتوری هیبریدی یکی را انتخاب کنند. با این وجود تویوتا هایلندر فعلا قرار نیست به خودروهای تمام الکتریکی یا هیبریدی پلاگ این بپیوندد.

موتور استاندارد V6 این خودرو ۳.۵ لیتر حجم دارد و ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و ۳۵۶ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده می‌گذارد. تعجبی ندارد که با چنین موتوری تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ می‌تواند تا ۲.۲ تن بار بکشد. هایلندر جدید از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با هایلندر ۲۰۱۹ ندارد.

 

 

در نسخه هیبریدی تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ شباهت زیادی به تویوتا کمری و تویوتا آوالون دارد. مدل هیبریدی فعلی تویوتا هایلندر یک موتور ۳.۵ لیتری V6 در کنار یک جفت موتور الکتریکی دارد. در مدل ۲۰۲۰ این موتور به یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر مجهز شده است که قدرت خودرو را از ۳۰۶ اسب‌بخار به ۲۵۰ اسب‌بخار کاهش می‌دهد. جنبه مثبت این تغییر این است که مصرف سوخت این خودرو کاهش پیدا کرده است. مصرف سوخت تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ به صورت ترکیبی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این ابعاد و وزن بسیار خوب است. تویوتا موفق شده است نسخه هیبریدی هایلندر را هم در مدل محور جلو و هم در مدل تمام چرخ (دو محور) عرضه کند، این باید باعث شود قیمت این خودرو کمی کاهش پیدا کند.

بدنه تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ نسبت به تویوتا راو۴ خطوط خشن کمتری دارد و بیشتر شبیه به طراحی تمیز و منظم آوالون است. طراحی این خودرو نسبت به طراحی‌های جدید تویوتا تکامل بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی داشته است. اگرچه خوشبختانه طراحان در مدل جدید از گریل قدیمی که ظاهر عجیب و نامتناسبی داشت استفاده نکرده‌اند، اما با این حال اگر از طراحی فعلی تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ راضی نیستید احتمالا از مدل ۲۰۲۰ هم خوشتان نخواهد آمد.

 

نمایشگاه بین

نمایشگاه بین

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین