لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :5 دقيقه

بررسی آکورا NSX ۲۰۱۹

 

این روزها حرف مخالفین خودروهای هیبریدی دیگر خریدار زیادی ندارد. یکی از خودروهایی که ثابت کرد خودروهای هیبریدی می‌توانند عملکرد و کارآمدی فوق‌العاده‌ای داشته باشند، آکورا NSX ۲۰۱۶ بود که هم باتری بسیار قدرتمندی داشت و هم عملکرد آن بسیار تحسین‌برانگیز بود. زمانی که آکورا NSX عرضه شد۷ یکی از قدرتمندترین، پرگشتاورترین و خوش‌دست‌ترین خودروهای کلاس خود بود، و حالا با برخی به‌روزرسانی‌ها، مدل ۲۰۱۹ آکورا NSX از قبل هم بهتر شده است.

تغییرات آکورا NSX در مدل ۲۰۱۹ باعث شده است چسبندگی آن به جاده بیشتر شود، استحکام ساختار آن افزایش پیدا کند و هندلینگ آن بهتر شود. خیلی از خودروهای با عملکرد بالا این روزها به سراغ موتورهای الکتریکی و باتری‌های قدرتمند می‌روند و باتری آکورا NSX هم تقویت شده است تا از قبل هم عملکرد بهتری داشته باشد.

 

طراحی آکورا NSX ۲۰۱۹

از نظر ظاهری آکورا NSX نسبت به مدل اصلی که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد تغییرات چندانی نداشته است. تنها تغییر محسوس این است که قسمت جلویی سپر حالا همرنگ بدنه شده است. البته آکورا NSX طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و حقیقتا نیازی به تغییر ندارد. NSX هنوز هم یکی از زیباترین خودروها در کلاس خود است. شاید بتوان گفت تنها ا استون مارتین ونتیج است که نسبت به این خودرو طراح چشمگیر.

 

بررسی آکورا NSX ۲۰۱۹

 

 

از روبرو، دماغه تیز و زاویه‌دار خودرو در کنار گریل سیاه‌رنگ آن باعث می‌شود آکورا NSX ظاهری شبیه به موشک‌های فضاپیما داشته باشد. از نمای بغل هم شاهد طراحی بسیار تمیز و قدرتمندی هستیم. در نگاه اول آکورا NSX شباهت‌هایی به خودروهای لامبورگینی دارد. از نمای عقب، دو چراغ LED و چهار اگزوز که در مرکز قرار گرفته‌اند در کنار هم ظاهری بسیار شیک برای این خودرو فراهم کرده‌اند که قیمت بالای آن را توجیه می‌کند.

از نظر داخلی طراحی کمی فروتنانه‌تر است. در مدل ۲۰۱۹ از چرمی به رنگ آبی نیلی برای صندلی‌ها، کنسول مرکزی و داشبورد استفاده شده است و در قسمت‌‌های مختلف مثل فرمان از تریم فیبر کربن استفاده شده است. فرمان این خودرو از نظر خوش‌دستی، طراحی و عملکرد مثال‌زدنی است.

 

بررسی آکورا NSX ۲۰۱۹

بررسی آکورا NSX ۲۰۱۹

 

تجربه رانندگی و راحتی

نشستن در آکورا ان اس اکس در ترافیک سنگین و گوش دادن به موسیقی از طریق سیستم صوتی ELS باعث می‌شود احساس کنید سوار یک سدان لوکس شده‌اید. به جز ارتفاع بیش از حد پایین صندلی‌ها که کمی آزار دهنده است، تجربه سواری و نشستن در آکورا NSX بسیار راحت و دلچسب است، هرچند در حالت‌های رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس، برخلاف حالت رانندگی اکو و عادی لذت کمتری نصیب سرنشینان خواهد شد.

موتور خودرو در حالت اسپرت و اسپرت پلاس بسیار پر سر و صدا و پر حرارت است، اما در حالت عادی و اقتصادی، موتور عملکرد بسیار نرم و بدون سر و صدایی دارد. اگرچه سیستم هدایت و فرمان کمی سنگین است، در این حالت‌ها سبک است و قابلیت مانور خودرو بسیار بالا می‌رود و حتی طراحی پرزاویه بدنه هم تاثیر منفی روی دید و تسلط راننده نداشته است.

صندلی‌های چرمی با اینکه راحت هستند و طراحی خوبی دارند اما به دلیل طراحی اسپرت کمی سفت و سخت هستند و سیستم تعلیق حتی در نرم‌ترین حالت هم کمی سخت و زمخت است.

 

 

فناوری

علیرغم طراحی و پیشرانه مدرن NSX، فناوری درون کابین آن از زمان خود عقب‌تر است. NSX هنوز هم از سیستم سرگرمی رسانه‌ای هوندا استفاده می‌کند که انصافا تاریخ مصرفش گذشته است. استفاده از این سیستم سخت است و طراحی آن چندان کاربرپسندانه نیست. تنها راه چاره این سیستم آزار دهنده، استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو است.

 

بررسی آکورا NSX ۲۰۱۹

 

عملکرد و هندلینگ

موتور هیبریدی بنزینی-الکتریکی این خودرو همان موتور V6 ۳.۵ لیتری است و مهندسین هوندا این موتور را دست‌کاری نکرده‌اند. البته عملکرد و کیفیت موتور آنقدر بالاست که نیازی به دست‌کاریه م ندارد. این موتور ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و به خوبی با کمک موتورهای الکتریکی می‌تواند کمک کند هوندا NSX ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب بگیرد. ساده بگوییم، هوندا NSX بسیار بسیار سریع است.

به لطف موتورهای الکتریکی، گشتاور در لحظه ولید می‌شود و لاستیک‌های خودرو هم خیلی خوب به زمین می‌چسبند و به لطف سیستم Super Handling هدایت خودرو بسیار ساده و دلچسب است. استفاده از تایرهای مخصوص، میله‌های ضد حرکت کابین و افزایش شش درصدی چسبندگی خودرو به جاده باعث می‌شود هوندا NSX یکی از مطمئن‌ترین خودروهای سوپراسپرت بازار شود. عملکرد این خودرو سر پیچ‌ها هم بسیار خوب است و بدنه هیچ تکان و انحرافی ندارد چرا که تقسیم وزن به خوبی صورت گرفته است و تقسیم گشتاور هم بین چرخ‌ها طوری است که کوچک‌ترین خللی در هدایت و ثبات خودرو ایجاد نمی‌شود.

 

 

اگرچه هوندا NSX ۲۰۱۹ بهترین عملکرد خود را در مسیرهای مسابقاتی دارد، اما آزمایش آن در جاده‌های شهری و عادی نشان می‌دهد که به‌روزرسانی‌های آیرودینامیک مهندسان هوندا چقدر موثر بوده است. هوندا NSX از تمام جنبه‌های فنی عملکردی فوق‌العاده دارد و انتقال قدرت سریع و آنی و کنترل بسیار زیاد بدنه خودرو آن را به یک خودروی اسپرت اعتیادآور تبدیل می‌کند.

 

ایمنی

معمولا خریداران خودروهای سوپراسپرت و ابرخودروها توجه چندانی به ایمنی آن‌ها ندارند، یا لااقل ایمنی به اندازه عملکرد و طراحی برایشان اهمیت ندارد، اما امروزه ایمنی در تمام خودروها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است اما هوندا NSX از این نظر ضعف‌های زیادی دارد و تقریبا می‌توان گفت که هیچ ویژگی خاص ایمنی مثل امکانات کمک راننده، ترمزهای اضطراری، کروز کنترل یا سیستم حفظ خودرو بین خطوط ندارد.

 

مصرف سوخت

مصرف سوخت هوندا NSX تقریبا ۱۱.۲ لیتر است. این مقدار اگرچه در نگاه اول زیاد به نظر می‌رسد، اما در این کلاس یکی از بهترین‌هاست و تنها BMW i8 است که از این خودرو مصرف سوخت بهتری دارد. در ابرخودروها و خودروهای سوپراسپرت مصرف سوخت هم مثل ایمنی اهمیت اندکی دارد، اما در هر صورت هوندا NSX با این مصرف سوخت در این زمینه هم امتیاز خوبی دریافت می‌کند.

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین