لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :5 دقيقه

تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

 

فروش بسیار زیاد کراس‌اوورها باعث شده‌اند خودروسازها هر جای خالی را با یک خودروی کراس‌اوور پر کنند، حتی اگر این به معنی این باشد که باید سراغ تقلید از مدل‌های فعلی خود بروند. هوندا پاسپورت ۲۰۱۹ یکی از همین خودروها است. هوندا پاسپورت که در ابتدا ایسوزو رودیو بود و بعدها برند و نامش تغییر کرد از یک شاسی‌بلند بدنه و شاسی جدا به یک کراس‌اوور مدرن با بدنه و شاسی و یکپارچه تبدیل شده است که بر اساس هوندا پایلوت (شاسی‌بلند بزرگ سه ردیفه هوندا) طراحی شده است. روی کاغذ، ساخت یک نسخه پنج سرنشین از هوندا پایلوت باید برای وفاداران به برند هوندا و همچنین مشتریان جدید جذاب باشد چون یک گزینه پنج‌سرنشین سایز متوسط است که از هوندا CR-V فضای بیشتری دارد. این خودرو پایه و اساس محکمی دارد، اما آیا مثل برادر بزرگ‌ترش، هوندا پایلوت خودروی خوبی است؟ در این مقاله به بررسی اولین تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت پرداخته‌ایم.

 

 

طراحی هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

 

تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

 

در همان نگاه اول به هوندا پاسپورت ۲۰۱۹، متوجه شباهت زیاد آن به هوندا پایلوت می‌شویم. انگار هوندا به سادگی فقط قسمت عقبی هوندا پایلوت را جدا کرده است و به عنوان یک خودروی جدید عرضه کرده است. هوندا پاسپورت ۲۰۱۹ طول کمتری نسبت به پایلوت دارد و ارتفاع آن کمی بیشتر است. از جمله دیگر تغییرات ظاهری آن می‌توان به چرخ‌های ۲۰ اینچی و تریم سیاه‌رنگ خارجی اشاره کرد. هوندا پاسپورت فضای بار زیادی دارد و جاهای مختلفی برای بار در آن در نظر گرفته شده است که از این نظر بهترین خصلت‌های برادر بزرگش را به ارث برده است. در ردیف جلو فضای خیلی خوبی برای سرنشینان وجود دارد و اگرچه این که صندلی‌های عقب را می‌توان عقب‌ برد و جابجا کرد، اما باز هم بهتر بود کمی فضای سر و پای بیشتری برای سرنشینان عقب در نظر گرفته می‌شد.

 

سیستم چندرسانه‌ای جدید

سیستم چندرسانه‌ای جدید هوندا نسبت به نسل قبلش خیلی بهتر شده است اما هنوز هم مشکلاتی آزار دهنده دارد. در صورت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم ممکن است هنگ کند و طراحی منوها بسیار شبیه به یکدیگر است. نرم‌افزار مسیریابی در نظر گرفته شده کیفیت دیگر نرم‌افزارها مثل گوگل‌مپ را ندارد. مدل‌های تورینگ و الیت مجهز به سیستم صوتی ۵۵۰ وات با ۱۰ اسپیکر هستند که اگرچه صدای شفافی دارد، اما طیف صدای گسترده‌ای ندارد و وقتی صدا را زیاد می‌کنیم بیس آن بیش از حد است.

 

تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

 

 

تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

هنگام رانندگی، هوندا پاسپورت ۲۰۱۹ شباهت زیادی به هوندا پایلوتی دارد که بر اساس آن طراحی شده است. با سیستم تعلیق مرتفع‌تر و چرخ‌های ۲۰ اینچی، فرمان‌دهی کمی سبک به نظر می‌رسد و کنترل بدنه کمی سخت است. هنگام عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها خودرو تکان زیادی می‌خورد و سر پیچ‌ها بدنه حسابی کج می‌شود.

موتور ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی V-6 هوندا پاسپورت ۲۰۱۹ قدرت خیلی زیادی دارد و کمک می‌کند این خودرو ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. شتاب اولیه و قدرت لانچ این خودرو بسیار زیاد است. اما متاسفانه پاشنه آشیل هوندا پاسپورت، گیربکس نه سرعته اتوماتیک آن است که توسط ZF ساخته شده است. دنده‌ها به سختی عوض می‌شوند، در حالت‌های رانندگی غیر از حالت اسپرت تعویض دنده تاخیر دارد و شتاب خودرو را کم می‌کند و در ترافیک سنگین این گیربکس حسابی سردرگم به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد این گیربکس خیلی تنبل است و اصلا با موتور قدرتمند این خودرو هماهنگ نیست.

 

تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

 

تجهیزات و امکانات

تمام مدل‌های هوندا پاسپورت ۲۰۱۹ به صورت استاندارد مجهز به سیستم کمکی راننده هوندا سنسینگ هستند که حتی در تهاجمی‌ترین تنظیماتش هم اصلا به چشم نمی‌آید و عملکرد بسیار نرم و نامرئی دارد. کروز کنترل قابل تنظیم حتی در نزدیک‌ترین تنظیمات فاصله خیلی خوبی با خودروی جلویی دارد و با سیستم حفظ لاین حرکتی خودرو، هوندا پاسپورت بسیار نرم و بدون هیچ دردسری تغییر مسیر می‌دهد تا در سرعت‌های بالا بین خطوط حرکت کند.

 

 

جمع‌بندی

احیای مجدد هوندا پاسپورت و قرار دادن آن بین هوندا CR-V و هوندا پایلوت تصمیم هوشمندانه‌ای است چرا که هوندا حالا یک کراس‌اوور در هر سایزی دارد. جدا کردن قسمت عقب هوندا پایلوت و بالاتر بردن ارتفاع سیستم تعلیق باعث شده است با خودرویی کاربردی اما دارای عیب و نقص مواجه باشیم. این خودرو از نظر طراحی خارجی و طراحی داخلی هنوز همان نبوغ و خلاقیت هوندا را دارد اما عملکرد هوندا پاسپورت حین رانندگی خیلی ضعیف‌تر از هوندا پایلوت است، خودرویی که یکی از بهترین شاسی‌بلندهای بزرگ سه ردیفه موجود در بازارهای جهانی است. اگر این عیب و ایرادات را در نظر نگیریم، احتمالا هوندا پاسپورت ۲۰۱۹ تبدیل به یکی از خودروهای پرفروش امسال خواهد شد و دوران رونق کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

مشخصات فنی هوندا پاسپورت الیت (تمام چرخ)

قیمت پایه

۴۴۷۲۵ دلار

طراحی خودرو

موتور جلو، تمام چرخ (دو دیفرانسیل)

موتور

۳.۵ لیتری، ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت، ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور

گیربکس

۹ سرعته اتوماتیک

وزن

۱.۸۹ تن

فاصله محور چرخ

۲۸۱.۶ سانتی‌متر

طول – عرض - ارتفاع

۴۸۳.۸ – ۱۹۹.۶ – ۱۸۳.۳ سانتی‌متر

قدرت ترمز (۱۰۰ تا صفر کیلومتر)

۴۰ متر

شتاب (صفر تا صد کیلومتر)

۶.۲ ثانیه

مصرف سوخت (ترکیبی)

۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

 

تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

تجربه رانندگی با هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین