لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :7 دقيقه

تجربه رانندگی با نسل جدید شورلت بلیزر

 

هرچیزی که درباره شورلت بلیزر می‌دانید را فراموش کنید چون تفاوت بین شورلت بلیزر قدیمی و مدل ۲۰۱۹ این خودرو به اندازه تفاوت بین انسان‌های امروزی و غارنشینان است. شورلت بلیزر جدید دیگر یک شاسی‌بلند سنتی نیست. شورلت بلیزر ۲۰۱۹ ساختار بدنه روی شاسی را کنار گذاشته و مثل خودروهای سواری از ساختار بدنه و شاسی یکپارچه استفاده کرده است. شورلت بلیزر جدید یک کراس‌اوور است و علی‌رغم اینکه ممکن است این خیلی از طرفداران بلیزر را آزرده کند، بیشتر برای رانندگی در جاده‌ها طراحی شده است تا مسیرهای آفرود. در این مقاله به بررسی اولین تجربه‌های سواری با شورلت بلیزر جدید پرداخته‌ایم تا ببینیم شورلت در این کراس‌اوور سایز متوسط جدید که با الهام از شورلت کامارو ساخته شده است چه خلاقیتی به خرج داده است.

 

 

نگاهی به طراحی شورلت بلیزر جدید

 

تجربه رانندگی با نسل جدید شورولت بلیزر

 

در طراحی جدیدترین کراس‌اوور شورلت سعی شده است تاریخچه آن به عنوان یک خودروی آفرود پنهان شود. این خودرو تنها نام بلیزر را یدک می‌کشد و طراحی جدید و شارپ آن تفاوت زیادی با طراحی صاف و برجسته شاسی‌بلند شورلت بلیزر قدیمی و همچنین رقبایی مثل هوندا پاسپورت و هیوندای سانتافه دارد. شاید بتوان گفت به جز نیسان مورانو هیچ خودروی کراس‌اوور سایز متوسطی نیست که در زمینه طراحی خارجی مثل شورلت بلیزر رادیکال و متفاوت عمل کرده باشد.

سپرهای برجسته جلو و عقب، خط سقف کم ارتفاع و جلوپنجره‌ای که شباهت زیادی به شورلت کامارو دارد باعث شده است این کراس‌اوور جدید شورلت در میان خودروهایی که اکثرا برای عملکرد طراحی شده‌اند، ظاهری متفاوت داشته باشد. این طراحی جذاب به قیمت کاهش فضای بار خودرو تمام شده است و ظرفیت بار شورلت بلیزر در میان کراس‌اوورهای سایز متوسط یکی از کمترین ظرفیت‌ها است.

 

طراحی داخلی شورلت بلیزر ۲۰۱۹

اما فضای سرنشینان کاملا مناسب است و می‌تواند با خودروهای رقیب در این کلاس رقابت کند. صندلی‌های جلو کاملا فوق‌العاده راحت هستند و صندلی‌ سه سرنشین عقب که خم هم می‌شود فضای پای کافی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. تهویه اتوماتیک دوگانه با دریچه‌های هوای جداگانه برای سرنشینان عقب نویدبخش راحتی بسیار زیاد برای سرنشینان است.

 

تجربه رانندگی با نسل جدید شورولت بلیزر

تجربه رانندگی با نسل جدید شورولت بلیزر

 

مثل طراحی خارجی، در طراحی داخلی هم از شورلت کامارو الهام گرفته شده است. این تصمیم عجیبی از سوی طراحان است چرا که طراحی کابین شورلت کامارو یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های این خودرو است. طبیعی است که طراحی داخلی شورلت بلیزر هم از خیلی از ضعف‌های طراحی داخلی شورلت کامارو رنج می‌برد. به عنوان مثال در طراحی پنل‌های درها و قسمت‌های پایین داشبورد از پلاستیک ارزان‌قیمت استفاده شده است، دریچه‌های هوای مرکزی طوری قرار گرفته‌اند که بیشتر زانوها را خنک می‌کنند تا بالا تنه سرنشینان و کنترل سیستم تهویه سخت است.

البته در زمینه طراحی داخلی شورلت بلیزر نقاط قوتی هم دارد. صفحه نمایش ۸ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو یکی از بهترین سیستم‌های سرگرمی‌رسانه‌ای در میان خودروهای مختلف است. طراحی خوب و واضح رابط کاربری، سرعت پاسخگویی بالا و ساختار منطقی منوها باعث شده‌اند کار کردن با این سیستم برای کاربر بسیار ساده باشد. در تیپ‌های مجهزتر سیستم مسیریابی هم هستند، شش پورت USB برای سرنشینان دارند و نمایشگر پشت آمپر هشت اینچی و دیجیتالی است. در مدل‌های پایین‌تر تنها چهار پورت USB وجود دارد و صفحه نمایش کوچک‌تر است و تنها ۴.۲ اینچ است.

 

 

بررسی مشخصات فنی شورلت بلیزر ۲۰۱۹

مدل‌های پایه و استاندارد شورلت بلیزر ۲۰۱۹ مجهز به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هستند، در مدل‌های بالاتر مثل RS و Premier شاهد استفاده از یک موتور قدرتمندتر V6 ۳.۶ لیتری چهار سیلندر با ۳۰۸ اسب‌بخار قدرت هستیم. در مدل LT به عنوان یک آپشن امکان انتخاب همین موتور با شش سیلندر هم وجود دارد. در تمام مدل‌ها از یک گیربکس نه سرعته اتوماتیک استفاده شده است. تنها در مدل‌هایی که مجهز به موتور V6 هستند، نیرو به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود و بقیه مدل‌ها همه دیفرانسیل جلو هستند.

 

تجربه رانندگی با نسل جدید شورولت بلیزر

 

تجربه رانندگی با شورلت بلیزر ۲۰۱۹

علی‌رغم ظاهر خشن شورلت بلیزر ۲۰۱۹، این خودرو که در واقع در مکزیک طراحی شده است، هنگام رانندگی هیجان لازم برای هم پا شدن با طراحی هیجان‌انگیزش را ندارد. حتی مدل RS که اسپرت‌تر است و سیستم تعلیق، سیستم فرمان‌دهی و سیستم توزیع گشتاور منحصر به فرد خود را دارد هم تجربه سواری دلسرد کننده‌ای دارد.

با این وجود باز هم به لطف تغییرات مکانیکی اعمال شده، مدل RS بهترین مدل شورلت بلیزر ۲۰۱۹ است. سیستم تعلیق منحصر به فرد آن باعث می‌شود خودرو چندان سبک به نظر نرسد و همزمان رانندگی با آن خشک و سخت هم نباشد. سیستم فرمان‌دهی آن هم باعث تسلط بیشتر راننده روی مسیر می‌شود که این به خصوص برای راننده‌هایی با سبک رانندگی خشن‌تر مناسب است. علاوه بر این قدرت موتور شش سیلندر و همینطور هماهنگی زیاد گیربکس با موتور و سرعت واکنش سریع آن باعث می‌شود این کراس‌اوور که سنگین‌تر از دو تن است شتاب قابل قبولی داشته باشد.

نسل جدید شورلت بلیزر بیشتر یک خودروی شهری و بزرگراهی است تا یک خودروی آفرود، لاستیک‌های چهار فصل به کار گرفته شده، پدال ترمز نرم و خمیرمانند و واکنش‌های بدون سر و صدای این خودرو و نبودن دستگیره تعویض دنده به صورت دستی تا حد زیادی از هیجان رانندگی با این خودرو کاسته‌اند.

 

 

قیمت شورلت بلیزر ۲۰۱۹

البته ممکن است برای اکثر خریداران یک کراس‌اوور شهری سایز متوسط، محدودیت تسلط راننده روی خودرو چندان مهم نباشد، اما مطمئنا قیمت خودرو برای همه مهم است. قیمت شورلت بلیزر ۲۰۱۹ به صورت پایه ۲۸ هزار دلار تعیین شده است. شورلت بلیزر L که ساده‌ترین تیپ این خودرو است و دیفرانسیل جلو است، ۳۳۰۰ دلار گرانتر از هیوندای سانتافه SE و ۲۴۵۵ دلار گران‌تر از سوبارو آوتبک 2.5i است که دومی به صورت پایه تمام‌چرخ و دو دیفرانسیل است. قیمت شورلت بلیزر در تیپ LT که شش سیلندر است به ۳۳ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند که ۲۰۳۰ دلار از نیسان مورانو اس قدرتمند و هوندا پاسپورت اسپرت گران‌تر است.

بدون انتخاب آپشن تمام چرخ بودن، پیشرفته‌ترین تیپ شورلت بلیزر ۲۰۱۹ تیپ RS است که ۴۰۶۰۰ دلار قیمت دارد. RS مجهز به آپشن‌هایی از جمله سنسورهای تشخیص فاصله، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌‌های جلو، گرمکن فرمان، سیستم نمایش نقطه کور، حافظه صندلی، شارژر وایرلس، کروز کنترل قابل تنظیم، ترمز جلوی خودکار، چراغ سوبالای خودکار، سیستم حفظ لاین حرکتی خودرو و دوربین ۳۶۰ درجه است که همه این‌ها با هم تقریبا ۳۵۷۵ دلار قیمت دارند. یک پکیج دیگر هم برای این مدل در نظر گرفته شده است که سانروف و چرخ‌های ۲۱ اینچی هم به آن اضافه می‌کند و قیمت آن ۲۴۹۵ دلار است. با در نظر گرفتن هزینه تحویل ۱۱۹۵ دلاری، در پیشرفته‌ترین تیپ، شورلت بلیزر ۲۰۱۹ تقریبا ۵۰۷۶۵ دلار قیمت دارد که از هوندا پاسپورت الیت و نیسان مورانو پلاتینوم گران‌تر است. آن‌چیزی که قضیه را بدتر می‌کند این است که این خودروها اکثر این آپشن‌ها را به صورت استاندارد دارند و نیازی به پرداخت پول اضافه برای آن‌ها نیست.

همانطور که پیشرفت اجداد ما باعث انقراض انسان‌های غارنشین شد، پیشرفت کراس‌اوورها هم کم کم منجر به منقرض شدن شاسی‌بلندهای سنتی شده است. شورلت بلیزر برگشته  است، اما شورلت بلیزری که همه ما می‌شناختیم و به آن علاقه داشتیم سال‌ها پیش از میان ما رفته است و هرگز بازنخواهد گشت.

 

تجربه رانندگی با نسل جدید شورولت بلیزر

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین