1397/10/27 11:0:0 تیم تحریریه رکاب زمان تقریبی مطالعه مقاله :6 دقيقه
بعد از عکسهای جاسوسی و درز اطلاعات بی ام و سری ۷ جدید به بیرون، بالاخره بی ام و رسما از نسخه فیسلیفتشده و جدید بیام و سری ۷ رونمایی کرده است. سدان پرچمدار BMW یعنی سری هفت، حالا به لطف گریل دوتکه بزرگتر شباهت زیادی به شاسیبلند بی ام و X7 پیدا کرده است. طبق گفته BMW، گریل جدید ۴۰ درصد بزرگتر از نسل قبل است و باعث قدرتمندتر شدن بزرگترین خودروی چهار در بی ام و شده است. از دیگر تغییرات مدل ۲۰۲۰ بی ام و سری ۷ میتوانیم به بهروزرسانیهای موتور V-8، بازبینی در مدل هیبریدی پلاگ این و مجموعهای از فناوریهای جدید، از جمله قابلیت رانندگی خودکار در شرایط خاص اشاره کنیم. با مطالعه این مقاله بیشتر با بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۰ آشنا شوید.
مثل مدل قبلی، سادهترین مدل بی ام و سری ۷، بی ام و 740i است و پیشرفته ترین آن بی ام و M760i است که یک موتور V-12 دارد. این خودروها از نظر فنی تغییری نکردهاند. مدل M760i با موتور ۶.۶ لیتری V12 خود میتواند ۵۷۰ اسببخار نیرو تولید کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن تنها ۳.۸ ثانیه طول میکشد. ولی مدل 750i حالا از موتور بهروزرسانی شده سری ۸ استفاده میکند. یک موتور V-8 ۴.۴ لیتری با دو توربوشارژر که میتواند ۵۲۶ اسببخار نیرو و ۴۰۷ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۴ ثانیه طول میکشد. این مدل نسبت به نسل قبل خود ۸۰ اسببخار نیروی بیشتر و ۵۴ نیوتنمتر گشتاور بیشتر تولید میکند. مدل 750i حالا تمام چرخ شده است و تنها خودروی بی ام و سری ۷ که محور عقب است، 740i خواهد بود.
همچنین بخوانید: معرفی شاسیبلند هفت سرنشین BMW X7
مثل نسل قبل یک نسخه پلاگین هیبریدی (PHEV) هم از بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد که البته از یک موتور کاملا جدید استفاده میکند و به همین علت اسم این مدل از 740e به 745e تغییر یافته است. مثل مدل پلاگین هیبریدی شاسیبلند بی ام و X5، نسخه هیبریدی سری ۷ هم به جای استفاده از موتور توربو چهار از یک موتور توربو شش استفاده میکند که میتواند ۳۸۹ اسببخار نیرو و ۳۲۶ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این یعنی مدل هیبریدی بی ام و سری ۷ نسبت به نسل قبل خود ۶۷ اسببخار نیروی بیشتر و ۵۴ نیوتنمتر گشتاور بیشتر تولید میکند. نیروی تولید شده توسط موتور همچنان از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به تمام چرخها منتقل میشود، اما بی ام و اعلام کرده است که این سیستم انتقال قدرت تقویت و بهینهسازی شده تا دندهها را سریعتر و روانتر تغییر بدهد. باتری ۱۲.۰ کیلوواتساعتی لیتیوم-یونی جدید هم باعث افزایش برد حالت الکتریکی خودرو خواهد شد هرچند بی ام و هنوز آمار و ارقام آن را اعلام نکرده است. مدل هیبریدی همچنین از یک سیستم انتقال قدرت اسپرت استپترونیک استفاده میکند که کلاچهای جداشونده آن تقویت شدهاند تا عملکرد آن افزایش پیدا کند.
در داخل کابین حتی تماشای تریم چرمی با کیفیت خودرو لذتبخش است، چه برسد به سواری با آن. مجموعهای از فناوریهای جدید در بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۰ به کار گرفته شدهاند. از جمله این فناوریها باید به سیستم دستیار صوتی جدید بی ام و برای سیستم سرگرمیرسانهای، چراغهای جلوی لیزری (به عنوان آپشن)، پشت آمپر دیجیتالی (مشابه نمایشگرهای دیجیتالی سری ۸ و بی ام و X5) و همینطور آخرین نسخه نرمافزار iDrive یعنی نسخه ۷.۰ با منوها و رابط کاربری جدید اشاره کرد. امکانات ایمنی بسیار جذابی هم به صورت آپشن در صورت تمایل خریدار در اختیار او قرار میگیرد، یکی از این امکانات سیستم کمکی ترافیک سنگین است. این سیستم قبلا در جدیدتارین نسخه بی ام و X5 هم به کار رفته بود. این سیستم به راننده اجازه میدهد در سرعتهای زیر ۶۰ کیلومتر در ترافیک، فرمان را رها کند تا خودرو هدایت، شتاب و ترمز را بر عهده بگیرد. این سیستم همچنان به حضور و توجه راننده نیاز دارد و به همین دلیل یک دوربین در خودرو تعبیه شده است که از توجه راننده به مسیر روبرو اطمینان حاصل میکند. یک شارژر بدون سیم تلفن همراه هم دقیقا روبروی جالیوانیها قرار گرفته تا سرنشینان بتوانند خیلی راحت به آن دسترسی داشته باشند.
همچنین بخوانید: آشنایی با نسل فعلی بی ام و سری ۷
گریل جدید و بزرگ این خودرو در مدل M760i از جنس سریم است و در بقیه مدلها از جنس آلومینیوم است. در کنار گریل جدید، تغییرات ظاهری دیگری هم در بی ام و سری ۷ جدید اعمال شده است. طراحی چراغهای جلو و عقب تغییر کرده است، چراغهای جلو باریکتر شدهاند و چراغهای عقب هم باریک شدهاند و در سراسر قسمت عقب امتداد پیدا کرده و به یکدیگر متصل میشوند. طراحی چرخها تغییر کرده است و حالا خریداران میتوانند بین چرخهای ۱۸ تا ۲۰ اینچی یک اندازه را انتخاب کنند. کاپوت خودرو هم نسبت به نسل قبل کمی حجیم شده است و گلگیرها هم کمی برجستهتر و عضلانیتر به نظر میرسند. هم عرض خودرو کمی بیشتر شده است و هم طول آن اما ارتفاع آن نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است. در بعضی قسمتها مثل سپرها و درها از نوارهای کرومی استفاده شده است و همچنین شکافهایی در قسمت جلو و بغل بدنه قرار دارند که بی ام و به آنها تنفسکننده میگوید و اعلام کرده است که باعث افزایش عملکرد آیرودینامیک خودرو میشوند. همچنین بی ام و رنگهای متنوعتری هم برای این خودرو در نظر گرفته است. به جز اینها، طراحی فرمان کاملا تغییر کرده است و عایق صوتی کابین تقویت شده است تا کمترین صدای ممکن از بیرون وارد کابین شود. حتی گفته میشود شیشههای برقی نیز از سیستم جدیدی استفاده میکنند که بسیار نرم و بدون صدا باز و بسته میشوند.
همچنین بخوانید: تاریخچه کامل بی ام و، غول خودروسازی آلمان
قیمت بی ام و سری ۷ مدل۲۰۲۰ هنوز مشخص نشده است اما نباید نسبت به نسل فعلی آن تغییر زیادی داشته باشد. قیمت بی ام و سری ۷ نسل فعلی از ۸۴ هزار دلار آغاز میشود و تا ۱۵۹ هزار دلار هم بالا میرود. BMW سری هفت جدید ماه آوریل سال ۲۰۱۹ به فروش گذاشته خواهد شد و با نزدیکتر شدن به زمان عرضه آن، مورد آزمایش رانندگی متخصصین خودرو قرار خواهد گرفت و بیشتر با این خودرو آشنا خواهیم شد.
خودرو
موتور سیکلت
ماشین آلات سنگین