لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :6 دقيقه

مقایسه بیسو T3 و جک S3، کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

دیگر کم کم به ورود برندهای چینی ناشناخته عادت کرده‌ایم و در نبود خودروهای استاندارد جهانی، این برندهای نوپا در حال تصرف بازار خودروی کشور هستند به خصوص که تب کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای کوچک روز به روز در حال افزایش است. یکی از این خودروهای تازه‌وارد بیسو T3 است که توسط سیف‌خودرو وارد بازار کشور شده است و می‌خواهد شانس خودش را در بازار ایران امتحان کند. بیسو T3 از همه نظر با جک S3 که مدتی است به لطف کرمان موتور در بازار کشور حضور دارد قابل رقابت است و ممکن است انتخاب بین این خودروها برای خریداران سخت باشد. به همین دلیل در این مقاله به مقایسه بیسو T3 و جک S3 می‌پردازیم تا شما را در تصمیم‌گیری در مورد خرید این خودروها راهنمایی کنیم.

 

طراحی ظاهری

بیسو T3 علی‌رغم اینکه طراحی ساده و بدون خلاقیتی دارد، اما خودروی زشت و بدقواره‌ای نیست و برعکس طراحی نسبتا یکدست و جذابی دارد. در جلوی خودرو شاهد یک گریل بزرگ هستیم که به خوبی با چراغ‌های جلوی بزرگ خودرو هماهنگ است. این کراس‌اوور کوچک در قسمت جلو طراحی قدرتمند و عضلانی دارد. از نمای جانبی کوچک بودن زیاد از حد چرخ‌ها نسبت به ابعاد بدنه کمی در ذوق می‌زند و در نمای عقب که با الهام از برخی خودروهای کره‌ای به خصوص خودروهای شاسی‌بلند کیا طراحی شده است، طراحی قابل قبولی دارد.

خودروهای جک به طور کلی طراحی‌های لوکسی دارند و جک S3 هم به همین واسطه خودرویی با ظاهر جذاب است. در نمای جلویی باریکی چراغ‌ها و جلو پنجره خشونت خاصی به خودرو بخشیده‌اند. در نمای جلویی سپر پلاستیکی سیاه‌رنگی که زیر گریل قرار دارد چندان جذاب نیست و همین اتفاق در عقب خودرو هم اتفاق افتاده است، هرچند چراغ‌های عقب با طراحی مدرن خود تا حدودی از زشتی سپر ساده و خشک مشکی رنگ کاسته است.

در کل می‌توان گفت هر دو خودرو از نظر طراحی ظاهری وضعیت قابل قبولی دارند و قضاوت در مورد ظاهر آن‌ها به سلیقه مشتری باز می‌گردد و نمی‌توان گفت یکی از این خودروها از نظر طراحی نسبت به دیگری سرتر است.

 

نمای روبرو بیسو T3

نمای روبرو جک S3

 

همچنین بخوانید:  بررسی کامل و تخصصی بیسو T3

 

طراحی داخلی

بیسو T3 ظاهر مدرن و شیکی دارد و مثل خیلی خودروهای چینی دیگر طوری طراحی شده است تا احساس یک خودروی لوکس را تداعی کند. فرمان خودرو اسپرت است و در طراحی داخلی خودرو از نوارهای کرومی و تریم دو رنگ استفاده شده است تا از یکنواختی طراحی خودرو کاسته شود. مشکل اصلی در طراحی داخلی خودرو استفاده از مواد خشک و بی‌کیفیت است که بلافاصله به شما یادآوری می‌کند این یک خودروی لوکس نیست و یک خودروی چینی است که صرفا طراحی لوکسی دارد.

در مقابل، جک S3 طراحی ساده‌تری دارد و کمی قدیمی نشان می‌دهد. در این خودرو هم سعی شده با نوارهای کرومی و تریم دو رنگ، جذابیت کابین افزایش پیدا کند. در جک S3 هم مثل بیسو T3 از مواد خشک و بی‌کیفیت برای ساخت کابین استفاده شده است که می‌تواند دل‌زننده باشد.

هر دو خودرو طراحی داخلی قابل قبولی دارند اما می‌توان گفت در طراحی داخلی بیسو T3 خلاقیت بیشتری به خرج داده شده است. نهایتا تصمیم‌گیری در مورد زیبایی داخلی این خودروها به سلیقه مشتری باز می‌گردد اما از نظر اصول طراحی، بیسو T3 با اختلاف اندکی از رقیب خود جک S3 پیشی می‌گیرد.

 

داخل کابین بیسو T3

داخل کابین جک S3

 

امکانات و تجهیزات

در این زمینه بدون شک بیسو T3 از جک S3 پیشی می‌گیرد و آپشن‌ها و امکانات فراوانی که برخی از آن‌ها در خودروهای لوکس جهانی به کار رفته‌اند، برای سرنشینان فراهم کرده است. از جمله این امکانات باید به ۶ کیسه هوا، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، تهویه خودکار، گرمکن صندلی جلو، آینه‌های برقی با گرمکن، کروز کنترل تطبیقی و سانروف پانوراما اشاره کرد.

جک S3 اگرچه خالی از آپشن و امکانات نیست اما نمی‌تواند با بیسو T3 رقابت کند. بعضی از امکانات و آپشن‌های این خودرو عبارتند از ۲ ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های برقی با گرمکن، کروز کنترل و سانروف اشاره کرد.

می‌بینیم که بیسو T3 از نظر امکانات، تجهیزات و آپشن‌ها نسبت به جک S3 سرتر است و البته این امر در قیمت خودرو خودش را نشان می‌دهد که به آن خواهیم پرداخت. فقط به خاطر داشته باشید مهم‌تر از آپشن و امکانات، عملکرد و کیفیت فنی خودرو است که در بخش بعد به آن می‌رسیم.

 

نمای عقب بیسو T3

نمای عقب جک S3

 

 

موتور، عملکرد و مشخصات فنی

بیسو T3 با یک موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژ، می‌تواند ۱۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده این خودرو اتوماتیک CVT است. بیسو T3 هم مثل خیلی از خودروهای چینی دیگر در زمینه فنی و موتور ضعیف عمل کرده است و با توجه به ابعاد و اندازه بدنه خودروی چابک و پرشتابی نیست. مصرف سوخت این خودرو ۷.۴ کیلومتر در هر صد کیلومتر است که رقم مناسبی محسوب می‌شود، اما باید گفت که این رقم ادعای کارخانه سازنده است و هنوز منابع مستقل این میزان مصرف سوخت را تایید نکرده‌اند.

جک S3 حتی از بیسو T3 هم عملکرد ضعیف‌تری دارد. این خودرو مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است و می‌تواند تنها ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده بگذارد که به وضوح یک سر و گردن از بیسو T3 ضعیف‌تر است. مصرف سوخت جک S3 تقریبا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و اندکی از بیسو T3 سوخت کمتری مصرف می‌‌کند که البته با داشتن موتوری ضعیف‌تر، چنین چیزی قابل حدس است.

در مجموع باید گفت عملکرد فنی بیسو T3 بهتر از جک S3 است و شتاب و قدرت بیشتری برای راننده فراهم می‌کند.

 

نمای جانبی بیسو T3

نمای جانبی جک S3

 

مقایسه قیمت جک S3 و بیسو T3

قیمت جک S3 در حال حاضر در بازار تقریبا ۱۴۲ میلیون تومان و در کارخانه ۱۶۱ میلیون تومان است. قیمت بیسو T3 هنوز به صورت قطعی علام نشده است ولی با توجه به پیش‌پرداخت ۹۰ میلیون تومانی آن می‌توان انتظار داشت که قیمت تمام شده آن تقریبا ۱۸۰ میلیون تومان باشد. بیسو T3 می‌تواند با داشتن آپشن‌های بیشتر و قوای فنی بهتر تفاوت قیمت خود را با جک S3 توجیه کند.

 

 

شاید زمانی در بازار ایران می‌شد با ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان یک خودروی لوکس جذاب خرید، اما شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که کراس‌اوورهای به اصطلاح اقتصادی چنین قیمتی دارند. شرایط خرید خودرو سخت و پیچیده شده و به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها بهبود پیدا کند، اما نمی‌توان خریداران را بخاطر نیاز به خودرو سرزنش کرد. به نظر می‌رسد با توجه به برتری واضح بیسو T3 به جک S3 در زمینه آپشن‌ها و همینطور از نظر عملکرد و مشخصات فنی، خرید بیسو T3 گزینه بهتری نسبت به خرید جک S3 باشد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین