لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :6 دقيقه

نگاهی به نیسان مورانو ۲۰۱۹

 

نیسان مورانو که در سال ۲۰۱۵ به خانواده خودروهای نیسان اضافه شد خودروی تحسین‌برانگیزی بود. حالا برای مدل ۲۰۱۹ نیسان دست به تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی زده است. آیا نیسان مورانو ۲۰۱۹ می‌تواند دوباره با رقبای قدرتامندی مثل فورد اج و هیوندای سانتافه رقابت کند؟ در این مقاله به معرفی نیسان مورانو و ویژگی‌های آن می‌پردازیم تا به این سوال پاسخ بدهیم.

 

نیسان مورانو ۲۰۱۹ نسبت به نسل قبل چه تفاوت‌هایی دارد؟

از جمله تغییرات نیسان مورانو باید به گریل V شکل جدید، طراحی جدید چراغ‌های جلو، عقب و مه‌شکن اشاره کنیم. در داخل کابین، مورانو حالا با سه تریم مختلف عرضه می‌شود: تریم پلاتینوم که تیره و چوب‌مانند است، تریم چوب‌مانند رنگ روشن (مدل‌های SV و SL) و تریم متالیک نقره‌ای (مدل‌های S، SV و SL). مدل پلاتینیوم دارای چرم بسیار با کیفیتی هم هست.

نیسان مورانو ۲۰۱۹ از نظر ایمنی نیز تغییراتی پیدا کرده است و حالا از پکیج ایمنی نیسان با نام سپر ایمنی ۳۶۰ استفاده می‌کند. این پکیج شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نشان دادن نقاط کور و همچنین ترافیک پشت، هشدار خروج از لاین، سیستم کمکی نوربالا و ترمزهای اضطراری عقب است.

 

نگاهی به نیسان مورانو ۲۰۱۹

 

اگرچه نیسان مورانو ۲۰۱۹ از نظر فنی تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد ندارد، اما آزمایش‌ها نشان داده است که این خودرو اندکی کندتر از نسل قبل است. مدل ۲۰۱۹ می‌تواند در ۷.۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب بگیرد در حالی که مدل ۲۰۱۵ برای شتاب‌گیری از صفر تا صد تنها به ۷ ثانیه زمان نیاز داشته است. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۵.۶ ثانیه طی می‌کند که این هم ۰.۳ ثانیه کندتر از مدل قبلی است. این خودرو مسیر تست را هم در ۲۸.۵ ثانیه پشت سر گذاشته که باز هم ۰.۳ ثانیه کندتر از نسل قبل است. عملکرد خوب سیستم ترمز دست نخورده و همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. این خودرو برای ترمز کامل با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، نیاز به ۳۶.۵ متر مسافت دارد.

 

 

مورانو ۲۰۱۹ در مقابل رقیبان خود چه حرفی برای گفتن دارد؟

برای مقایسه باید بگوییم فورد اج ۲۰۱۹ از این خودرو کندتر است و با موتور ۲.۰ لیتری توربوی خود ظرف ۷.۶ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب می‌گیرد که ۰.۳ ثانیه کندتر از نیسان مورانو است. عملکرد این خودرو با دیگر خودروی رقیب یعنی هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ برابر است. البته این خودرو خیلی هم بی‌رقیب نیست چون مدل‌های جدید شورولت بلیزر و هوندا پاسپورت از این خودرو سریع‌تر هستند.

 

نگاهی به نیسان مورانو ۲۰۱۹

 

مورانو از یک موتور ۳.۵ لیتری V-6 استفاده می‌کند که می‌تواند ۲۶۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. برای مقایسه هوندا پاسپورت با داشتن موتور ۳.۵ لیتری V-6 می‌تواند ۲۸۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند و شورولت بلیزر با موتور ۳.۶ لیتری V-6 خود ۳۰۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.

مورانو همچنین با داشتن صندوق بسیار بزرگ برای مسافرت‌ و استفاده خانواده‌های پرجمعیت مناسب است. حجم صندوق آن حتی بدون خواباندن صندلی‌های عقب فوق‌العاده بالا است و از شورولت بلیزر جدید بیشتر است و با هوندا پاسپورت برابری می‌کند.

از نظر ایمنی هم این خودروها به یکدیگر شباهت دارند و هوندا هم پکیج مشابهی با سیستم سپر ایمنی ۳۶۰ نیسان ارائه می‌کند. مورانو به صورت استاندارد سیستم ترمز اضطراری خودکار دارد ولی برای استفاده از آپشن‌های بیشتر باید مدل پلاتینوم را تهیه کنید. از این نظر هم این خودروها تقریبا مشابه هستند، شورولت بلیزر در مدل‌های پایه فناوری‌های اکتیو ایمنی ندارد و باید برای استفاده از آن‌ها تیپ‌های پیشرفته‌تری مثل تیپ RS یا پرمیوم را خریداری کرد.

 

تجربه رانندگی با نیسان مورانو

نیسان مورانو ۲۰۱۹ در مسیرهای شهری عملکرد بسیار خوبی دارد. کابین ساکت است و صندلی‌ها راحت است. دید راننده نسبت به زاویه‌های مختلف بالا است و فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد، به خصوص ردیف عقب فضای پای خیلی مناسبی دارند. موتور این خودرو قدرتمند است و به خوبی از پس ابعاد و وزن نیسان مورانو برمی‌آید و ترمزها محکم و قابل اعتماد هستند و سواری با این خودرو بسیار نرم است.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز در مورد نیسان جوک

 

 

نگاهی به نیسان مورانو ۲۰۱۹

 

در مسیرهای پر پیچ و خم کابین دچار نیروی گریز از مرکز زیادی می‌شود اما در مجموع سیستم تعلیق خودرو به خوبی می‌تواند پایداری خودرو را حفظ کند و سواری نرم و راحتی برای سرنشینان فراهم کند. شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف فنی این خودرو سبکی فرمان است که پاسخگویی کافی به فرامین راننده ندارد و به نظر کم دقت است. این به خصوص هنگام پارک کردن در مسیرهای تنگ خودش را نشان می‌دهد. انگار فرمان خودرو در انتقال حرکت به چرخ‌ها کمی کند عمل می‌کند.

 

وضعیت طراحی داخلی کابین

در داخل کابین با محیطی کاملا لوکس مواجه هستیم. استفاده از چرم با کیفیت و نرم در داخل کابین و همینطور فرمان چرمی و صندلی‌های راحت حقیقتا زیبا هستند و نشستن در این خودرو پر از احساس خوب است. فرمان و صندلی‌های جلو و عقب مجهز به گرم‌کن است، سیستم صوتی خودرو هم کار برند مطرح Bose است. به جای پشت‌آمپرهای سنتی از یک صفحه ۷.۰ اینچی استفاده شده است و یک صفحه لمسی ۸.۰ اینچی هم به عنوان سیستم سرگرمی رسانه در نظر گرفته شده است که از اپول کارپلی، اندروید اتو و دو چهار پورت یو اس بی (دو پورت سی یو اس بی) پشتیبانی می‌کند. سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و سیستم ایمنی که پیش‌تر گفتیم از جمله امکانات این خودرو هستند.

 

نگاهی به نیسان مورانو ۲۰۱۹

 

نقاط ضعف نیسان مورانو ۲۰۱۹

اما داخل کابین هرچقدر لوکس باشد، باز هم طراحی ظاهری آن کمی قدیمی به نظر می‌رسد و بهتر بود نیسان کمی طراحی داخلی خودرو را به‌روزتر می‌کرد. به خصوص کنسول میانی و قسمت وسط داشبورد به نظر متعلق به نسل قبل است. سیستم دوربین محیطی اگرچه هنگام پارک خودرو کارآمد است، اما در کل تصویر بی‌کیفیت و کم رزولوشنی فراهم می‌کند. اگر چه کار با سیستم صفحه نمایش ۸ اینچی راحت است، اما خودروهای رقیب عملکرد بهتری در این زمینه دارند. همچنین سیستم کروز کنترل اگرچه عملکرد خوبی دارد، اما هنگام توقف کامل غیرفعال می‌شود که در مورد خودروهای رقیب چنین نیست. همچنین باید به این اشاره کنیم که سیستم ماندن در لاین حرکتی به جای این که به روش مرسوم مسیر حرکت را اصلاح کند، ترمز یکی از چرخ‌ها را فعال می‌کند. اگرچه این سیستم عملکرد خوبی دارد اما هنگام رانندگی کمی حس غریب و ناآشنایی به راننده منتقل می‌شود.

 

 

علی‌رغم این اشکالات، نیسان مورانو ۲۰۱۹ جدید و تقویت شده کراس‌اوور بسیار جذابی است که ارزش خرید بالایی دارد هرچند گزینه‌هایی هستند که جدیدتر، قدرتمندتر و پیشرفته‌تر هستند اما مورانو هم به خوبی از پس برطرف کردن نیازهای یک راننده برمی‌آید و اصلا از خرید آن ناراضی نخواهند بود. قیمت نیسان مورانو ۲۰۱۹ به صورت پایه ۴۰ هزار و ۲۷۵ دلار است.

 

نگاهی به نیسان مورانو ۲۰۱۹

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین