لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :6 دقيقه

تجربه رانندگی با کادیلاک CT6 مدل ۲۰۱۹، لاکچری محض

 

کادیلاک CT6 آخرین روزهای عمرش را پشت سر می‌گذارد و بزودی تولید آن در کنار پنج خودروی دیگر از سوی جنرال موتورز متوقف خواهد شد اما قبل از آن متخصصین نشریه معتبر موتورترند جدیدترین نسخه این سدان لوکس را بررسی کرده‌اند که در این مقاله نتیجه آزمایش رانندگی آن‌ها با کادیلاک CT6 ۲۰۱۹ را با اندکی تصرف ترجمه کرده‌ایم.

این خودرو از زمان معرفی تغییرات چندانی نکرده است. این کادیلاک بزرگ یک گزینه جایگزین برای خودروهای لوکس سایز بزرگ مثل لکسوس ال اس است، اما قیمت ان بیشتر شبیه سدان‌های سایز متوسط است. به جز ارزش خرید، خودروهای لوکس باید برای موفقیت متمایز باشند و همانقدر که از نظر ذهنی جذاب هستند، باید قلب و روح جذابی هم داشته باشند، خصوصا در بازار امروزی که توسط کراس‌اوورها تسخیر شده است.

 

 

طراحی ظاهری و داخلی کادیلاک CT6 ۲۰۱۹

اولین چیزی که در مورد این خودرو نظرها را به خود جلب می‌کند اندازه آن است. کادیلاک بخاطر خودروهای بزرگ و جادارش معروف است و CT6 هم از این قاعده مستثنی نشده است. کابین با داشتن پنجره‌های بزرگ خیلی دلباز است و دید راننده و سرنشین نسبت به جاده بسیار خوب است. فضای خیلی خوبی هم برای صندلی‌های عقب وجود دارد. این‌ها کادیلاک CT6 را تبدیل به یک گزینه ایده‌آل برای مسافرت‌های جاده‌ای طولانی می‌کند. اگرچه بخش‌های زیادی از طراحی داخلی خودرو از جنس مواد نرم و با کیفیت هستند، ولی برخی قطعات کیفیت خیلی پایینی دارند، مثل دسته راهنما و برف‌پاک‌کن و این باعث می‌شود کیفیت کابین کادیلاک CT6 کمی نسبت به رقبایی مثل لکسوس LS و بی ام و سری ۷ پایین‌تر باشد. طراحی داشبورد هم کمی قدیمی است و پلاستیک براق به کار رفته در طراحی آن گرد و غبار زیادی جذب می‌کند و لکه اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند.

 

کادیلاک CT6

 

رابط کاربری کادیلاک CUE نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته است اما برای کنترل آن حواس راننده از جاده پرت می‌شود. کنترل ویژگی‌هایی از جمله محتوای صوتی تصویری، نقشه و ناوبری، کنترل تهویه و رادیو همه و همه در صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی خلاصه شده‌اند اما برای کنترل آن‌ها باید به چندین منو مراجعه کرد که کمی کار با آن را سخت می‌کند. خوشبختانه این سیستم از اپل‌کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند و می‌توان از فرامین صوتی هم برای کنترل آن استفاده کرد. در صورت تمایل امکان استفاده از سیستم صوتی Bose Panaray با ۳۴ اسپیکر و بلندگو وجود دارد اما صدای این سیستم کمی خفه شده است و بیس زیادی دارد.

 

رانندگی با کادیلاک CT6 ۲۰۱۹

در آزمایش رانندگی، کادیلاک CT6 توانسته در ۷.۵ ثانیه از صفر تا صد شتاب بگیرد. این خودرو برای ظرف مدت ۱۵.۷ ثانیه و با سرعت ۱۳۰ کیلومتر، ۴۰۰ متر را طی می‌کند. این یعنی مدل ۲۰۱۹ این خودرو نسبت به مدل ۲۰۱۷، ۱.۱ ثانیه کندتر است. علت کند شدن این خودرو استفاده از موتور جدید ۲.۰ لیتری توربوشارژ جدید جنرال موتورز است که ۲۸ اسب‌بخار نیروی کمتر و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور کمتر فراهم می‌کند. این موتور ۲۳۷ اسب‌بخار نیرو دارد و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

 

 

کادیلاک CT6

 

موتور عملکرد خوبی دارد. انتقال قدرت بسیار نرم صورت می‌گیرد و تاخیر توربو حداقلی است، اما این موتور جدید به سختی از پس وزن تقریبا ۱.۸ تنی کادیلاک CT6 برمی‌آید. جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هم کالیبره نیست و با موتور هماهنگی ندارد. مثل اکثر خودروهای جنرال موتورز، این جعبه دنده به سرعت دنده‌ها را عوض می‌کند اما خیلی زود به بالاترین دنده می‌رسد و اجازه نمی‌دهد راننده از دور موتور متوسط حداکثر استفاده را بکند. کریس والتون که این خودرو را برای موتورترند تست کرده است می‌گوید موتور خیلی زودتر از خط قرمز دور موتور ۷۰۰۰ دنده عوض می‌کند و صدای آن نشان می‌دهد فشار زیادی به آن می‌آید.

 

کادیلاک CT6

 

البته این موتور جنبه‌های مثبتی هم دارد که یکی از آن‌ها مصرف اقتصادی‌تر سوخت است. مصرف سوخت این خودرو از سوی سازنده برای مسیرهای شهری ۹.۸ لیتر و در مسیرهای بزرگ‌راهی ۶.۹ لیتر است اما در آزمایش‌ها مشخص شد که مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری ۱۰ لیتر و در مسیرهای جاده‌ای ۶.۱ لیتر است.

اواویت در طراحی کادیلاک CT6 ۲۰۱۹ مثل خیلی از خودروهای رقیبش، راحتی سرنشینان است. حتی در مسیرهای ناهموار تجربه سواری راحت و نرم است و کابین به خوبی جلوی ورود صداهای اضافی را می‌گیرد. با توجه به ابعاد بزرگ این خودرو، هندلینگ و فرمان‌پذیری آن در سطح مناسبی است و خودرو شناوری خود را حتی در دست‌اندازها و ناهمواری‌ها حفظ می‌کند.

اما از سوی دیگر، کنترل فرمان ایده‌آل نیست و فرمان کمی زیاد از حد سبک است. کیم رینولدز یکی از متخصصین موتورترند که این خودرو را تست کرده‌است می‌گوید ترمز عملکرد خوبی دارد اما پدال ترمز کمی سخت و محکم است و هنگام ترمز ناگهانی قسمت جلویی خودرو خیلی پایین می‌آید.

 

تجهیزات و امکانات کادیلاک CT6

 

کادیلاک CT6

 

این خودرو مجهز به مجموعه‌ای از فناوری‌های کمکی راننده هم هست. این فناوری‌ها و امکانات شامل هشدار برخورد جلو، سیستم ترمز اضطراری، تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی ماندن در لاین حرکتی، سیستم نمایش نقاط کور و سیستم تشخیص ترافیک پشت است. این سیستم‌ها عملکرد خوبی دارند و مزاحم رانندگی نمی‌شوند، به جز سیستم هشدار خروج از لاین که پیامی برای راننده می‌فرستد. سیستم تشخیص ترافیک پشت هم کمی زیاد از حد حساس است. در تیپ‌های تمام چرخ کادیلاک CT6 و در مدل‌های پرمیوم و بالاتر از آن، یک سیستم نیمه خودکار کمک راننده به نام Super Cruise هم وجود دارد.

 

 

کادیلاک CT6 تمام ویژگی‌های یک سدان بزرگ و لاکچری را دارد: راحت است، بدون صداست و فضای زیادی دارد. اما وقتی به تمام جوانب این خودرو را در نظر بگیریم، همه چیز خیلی معمولی به نظر می‌رسد. آئودی A8 در این کلاس مجهز به جدیدترین فناوری‌ها است و کیا K900 هم ارزش خرید خیلی بیشتری دارد. آن‌هایی که به سدان‌های لوکس آمریکایی علاقه دارند می‌توانند سراغ لینکلن کانتیننتال بروند. جگوار XJ هم علی‌رغم این که کمی قدیمی شده است هنوز فریبنده است. اگر سیستم سوپر کروز و طراحی خشن و تهاجمی و پر زاویه CT6 را فاکتور بگیریم، این خودرو هیچ وجه تمایزی نسبت به رقبا ندارد. قیمت این خودرو به صورت پایه ۵۹ هزار دلار است. جنرال موتورز به دنبال ایجاد تغییراتی اساسی در محصولاتش است تا بتواند سهم بیشتری از بازاری که به سمت خودروهای کراس‌اوور و خودروهای الکتریکی رفته است کسب کند و چند مدل از خودروهای این شرکت، از جمله همین کادیلاک CT6 پس از سال ۲۰۱۹ دیگر تولید نخواهند شد.

 

کادیلاک CT6

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین