لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :6 دقيقه

هیوندای پالیسید | بررسی تخصصی، مشخصات فنی، تجهیزات و قیمت

 

هیوندای سال‌ها مشغول عرضه سانتافه بزرگ خود بود، اما این خودرو هیچ گاه نتوانست خیلی محبوب شود چون بیشتر شبیه یک کراس‌اوور دو ردیفه بود که به زور یک ردیف صندلی سوم به آن اضافه کرده‌اند. هیوندای متوجه شده بود که برای این که شش سرنشین بالغ بتوانند راحت در یک خودرو بنشینند تنها کشیدگی و طول خودرو مهم نیست بلکه عرض آن هم باید افزایش پیدا کرد. امروزه بازار خودروهای شاسی‌بلند به شکل شگفت‌‌آوری در حال رشد است و اکثر محصولات بسیاری از شرکت‌ها را شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها تشکیل می‌دهند. شرکتی مثل لامبورگینی هم وارد این بازار شده است و بی ام و با عرضه X7 به دنبال قدرت‌نمایی میان شاسی‌بلندهای سایز بزرگ است. هیوندای سانتافه XL فضای کافی برای سرنشینان نداشت اما حالا هیوندای پالیسید اینجاست تا بتواند این مشکل را حل کند. در این مقاله به اولین تجربه رانندگی متخصصان سایت موتورترند با هیوندای پالیسید می‌پردازیم.

 

هیوندای پالیسید چه تفاوتی نسبت به سانتافه XL دارد؟

به لطف اندازه بزرگ‌تر هیوندای پالیسید، این خودرو می‌تواند با کراس‌اوورهایی مثل هوندا پیلوت، سوبارو اکسنت و فولکس‌واگن اطلس رقابت کند. بین این رقبا تنها فولکس‌واگن اطلس است که از این خودرو کشیده‌تر است. هیوندای پالیسید سه اینچ نسبت به سانتافه XL کشیده‌تر شده است.

 

هیوندای پالیسید

 

مهم‌ترین تغییر در طراحی هیوندای پالیسید نسبت به هیوندای سانتافه XL این است که هم در مدل هفت سرنشین و هم در مدل هشت سرنشین آن فضای کافی برای سرنشینان ردیف سوم وجود دارد و افراد بالغ با قد و قامت متوسط به راحت می‌توانند در ردیف سوم بنشینند. صندلی‌های ردیف دوم را هم می‌توان جلوتر برد تا فضای بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد شود.

 

 

طراحی ریسکی هیوندای پالیسید

هیوندای امیدوار است بتواند خانواده‌ها را با استفاده از اندازه بزرگ و کارآمدی پالیسید به خرید این خودرو تشویق کند، اما در طراحی خودرو ریسک‌هایی کرده که ممکن است نتواند با خانواده‌ها ارتباط برقرار کند. با گریل بزرگ کرومی و چراغ‌های عمودی هیوندای پالیسید در همان نگاه اول توجه‌ها را به خود جلب می‌کند اما ممکن است برخی ترجیح بدهند که خودرویشان همان طراحی آشنای دیگر خودروهای هیوندای را داشته باشد. در نمای عقبی هم همین اصل چراغ‌های عمودی رعایت شده است و خطوط حجم‌دهی غیرمتعارفی در آن به کار رفته است، یک باله کوچک هم در قسمت انتهایی سقف و محل تماس سقف با شیشه عقب قرار گرفته است. از نمای بغلی ولی طراحی هیوندای پالیسید محافظه‌کارانه‌تر است و طراحی رادیکالی ندارد.

 

هیوندای پالیسید

 

طراحی داخلی هیوندای پالیسید، لوکس و راحت

در طراحی داخلی طراحان هیوندای پالیسید ریسک کمتری کرده‌اند و تلاش کرده‌اند یک کابین بزرگ با احساس لوکس طراحی کنند. طراحی داخلی بسیار تمیز و به دور از شلوغ‌کاری است اما تعداد زیاد دکمه‌ها روی کنسول میانی ممکن است در نگاه اول کمی گیج کننده باشد. نبود دسته دنده و استفاده از سیستم انتقال قدرت دکمه‌ای هم باعث شده است فضای قسمت جلویی بسیار باز و بزرگ شود. اگرچه از لحاظ کیفیت مواد به کار رفته در طراحی داخلی هیوندای پالیسید نمی‌تواند با خودرویی مثل رنج‌روور رقابت کند، اما باز هم کیفیت خوبی دارند و سرنشین هنگام سواری از کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین لذت خواهد برد.

 

هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید

 

تجهیزات و امکانات هیوندای پالیسید

حتی اگر آپشن‌هایی مثل چرم با کیفیت، هدآپ دیسپلی، سیستم دوربین دید کامل و صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی را نخواهید، باز هم پالیسید به صورت پایه تجهیزات خوبی دارد. صفحه نمایش ۸ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، ورود بدون کلید، کروز کنترل قابل تنظیم با قابلیت فرمان‌هی کمکی و سیستم ترمز اضطراری خودکار از جمله آپشن‌های استاندارد این خودرو هستند.

 

 

تجربه رانندگی با هیوندای پالیسید

در آمریکا هیوندای پالبیسید با یک موتور ۳.۸ لیتری V-6 عرضه خواهد شد که تقریبا ۲۹۱ اسب‌بخار نیرو و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.  سیستم انتقال قدرت، هشت سرعته اتوماتیک است و هیوندای پالیسید به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو خواهد بود اما می‌توان به عنوان یک آپشن مدل تمام چرخ (دو دیفرانسیل) آن را هم خریداری کرد.

سیستم تعلیق و کمک فرنها کمی سفت هستند اما به خوبی تکان‌های بدنه و ناهمواری مسیر را دفع می‌کند. کابین به شکل تحسین‌برانگیزی عایق صداست و صندلی‌های راحتی دارد و با توجه به سواری آرام و دلچسب، این خودرو یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت‌های طولانی است.

 

هیوندای پالیسید

 

هیوندای برای این که بیش از پیش خانواده‌ها را به خرید هیوندای پالیسید تشویق کند شش حالت رانندگی مختلف برای این خودرو در نظر گرفته است. اگرچه اکثر افراد از یکی از دو حالت رانندگی راحت (Comfort) و اسپرت استفاده خواهند کرد، ولی یک حالت اکو برای مصرف کم سوخت در نظر گرفته شده است. حالت‌های رانندگی خاصی هم برای مسیرهای شنی و ماسه‌ای، گلی و برفی در نظر گرفته شده است تا در مسیرهای ناهموار راننده با خیال راحت به رانندگی بپردازد.

حتی با وجود این که آزمایش رانندگی پالیسید در مسیر برفی صورت گرفته بود، این خودرو به هیچ عنوان از نظر کشش و چسبندگی به جاده دچار افت عملکرد نمی‌شود. عملکرد این خودرو در مسیرهای ماسه‌ای و شنی چندان خوب نبوده است و خودرو در شن گیر کرده است و سرعت بیشتر و فشار باد کمتر لاستیک‌ها می‌توانست از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کند. البته شن بسیار عمیق و نرم شده بود و طبیعی است که خودرو در این مسیر گیر کند اما باز هم به عنوان اولین تجربه رانندگی، تجربه خوشایندی در مسیرهای آف‌رود مشاهده نشد.

 

 

 

بعید است مشتریان به این نکته منفی توجه کنند چون اکثرا در مسیرهای شهری و جاده‌ها تردد خواهند کرد. بزرگی و کارآمدی خودرو هم آنقدر خوب است که بتوان از چنین ضعف‌هایی چشم پوشید. اگرچه هنوز قیمت هیوندای پالیسید اعلام نشده است، اما با توجه به اولین تجربه رانندگی با هیوندای پالیسید، می‌توان گفت هیوندای خودروی کارآمد، راحت و لوکسی تولید کرده است که با داشتن آپشن‌های جذاب و فضای زیاد، یک پکیج کامل و و جذاب برای خانواده‌ها، به خصوص خانواده‌های پرجمعیت خواهد بود. پیش از این هیوندای نتوانسته بود با سانتافه XL در زمینه شاسی‌بلندهای بزرگ موفقیت زیادی کسب کند و مغلوب رقبایی مثل فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت، تویوتا هایلندر، نیسان پسفایندر و مزدا CX-9 شده بود اما حالا پالیسید می‌تواند ورق را در این کلاس خودرو به سود هیوندای باز گرداند.

 

هیوندای پالیسید

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین