لطفا منتظر بمانید...

MAN TGX ایده آل برای جاده

کامیون و کشنده‌های کمپانی MAN به عنوان یکی از برترین ماشین‌های سنگین برای حمل ونقل به شمار می رود. TGX بزرگترین محصول این کمپانی است و مانند تمام کامیون‌ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. MAN TGX در کلاس ماشین های سنگین 44 تنی رقیبانی را از کمپانی های Scania و Volvo  در کنار خود می بیند. اگر چه TGX از نظر عملکرد و کیفیت ساخت در رده‌ی پایین تری نسبت به محصولات این دو کمپانی قرار دارد ولی دارای یکی از بزرگترین و راحت‌ترین کابین ها در کلاس خود است. همچنین به دلیل ضریب اطمینان بالا و هزینه های نگهداری پایین این ماشین مورد توجه عده ی زیادی قرار دارد. TGX دارای 3 نوع کابین  XL, XLX , XXL است. پیشرانه این کامیون قادر به تولید 680اسب بخار قدرت در 1900 دور بردقیقه و حداکثر گشتاور 2213 نیوتن‌متر در 1100 دور بردقیقه است.

اگرچه درباره ی ظاهر این کشنده نمی توان در آن حد تعریف و تمجید کرد ولی دارای ظاهری زیبا و مدرن است. گریل های V شکل زیبایی خاصی به TGXبخشیده است و با ذات این کشنده سنخیت دارد. سایر قسمت های ظاهری این کشنده از پنل های مسطح و ساده ساخته شده است.

داخل کابین TGX به زیبایی طراحی شده است. اگرچه از نظر کیفیت ساخت در مقایسه با مرسدس بنز Actros  و Volvo FH  نواقصی دارد ولی اجزای آن استحکام مناسبی دارند. در این کامیون بر خلاف سایر مدل های اروپایی از داشبورد conventional استفاده شده و در ساخت آن از پلاستیک سفت و سخت کمک گرفته شده است. استفاده از این نوع داشبورد تاثیر منفی بر روی ارگونومی دکمه ها و کنترل ها نداشته است و حتی می توان گفت که ارگونومی داخل کابین این کشنده خیلی بهتر از رقیبای خود است. همچنین سایز فرمان نسبت به بقیه ی مدل ها کوچکتر است و کار کردن با آن راحت تر است و قدرت مانور بالایی دارد. ویژگی دیگری که وجود کابین جادار تیپ  XXL است که در این زمینه تنها رقیب آن رنو Magnum است. اکثر ماشین های سنگین امروزه به صندلی های نرم و راحت مجهز هستند و TGX هم از این قاعده مستثنی نیست. دید جاده این کامیون خیلی خوب است و راننده در پشت فرمان کاملا به جاده مشرف بوده ولی آینه های آن دارای نقاط کور بیش از حد معمولی هستند.

مشتریان بسته به نیاز می توانند پیشرانه های مختلفی را برای این کشنده انتخاب کنند. برای رسیدن به حداکثر بازده تمامی پیشرانه های در نظر گرفته شده برای TGX به یک جعبه دنده ی 12 سرعته اتوماتیک مجهز است و جعبه دنده ی 16 سرعته دستی نیز به عنوان آپشن برای آن در نظر گرفته شده است. اما توصیه ی ما جعبه دنده ی 12 سرعته است زیرا بسیار نرم و زمان تعویض دنده ی مناسبی دارد. در بازه های زمانی مشخص باید تعویض دنده به صورت دستی انجام شود تا مصرف سوخت کاهش و بازده افزایش یابد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین