لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :6 دقيقه

مرسدس بنز E200 | بررسی تخصصی، مشخصات فنی، تجهیزات و قیمت

 

مرسدس بنز E200 سدان لوکس جذابی است که ویژگی‌ منحصر به فردی دارد. این سدان قدرت و عملکرد دیگر خودروهای کلاس E و کلاس C مرسدس را ندارد، اما از سوی دیگر قیمت پایین‌تری دارد و ز مدل بررسی شده در این مقاله مدل سال ۲۰۱۷ است که در کشورمان نیز دیده می‌شود.

 

 

نگاهی به مرسدس بنز کلاس E

پرچمدار قبلی کلاس E، مرسدس بنز E63 AMG S بود که عملکرد شگفت‌انگیزی داشت و در ازای آن قیمت شگفت‌انگیزی تقریبا ۲۵۰ هزار دلاری داشت. خودروهای مرسدس بنز کلاس ای دیگر یعنی E220d و E350d موتور و مشخصات فنی بسیار قدرتمندتری دارند اما بنز E200 با داشتن عملکرد فنی کمی ضعیف‌تر اصلا خودروی بدی نیست و از نظر فناوری و تکنولوژی یکی از بهترین‌ها در این کلاس خودرو محسوب می‌شود. اگرچه هنوز هم مرسدس بنز کلاس S پیشرفته‌ترین در میان خودروهای مرسدس بنز است، اما مرسدس بنز E200 هم در این زمینه کم و کسری ندارد و قیمت ۸۹۹۰۰ دلاری آن به خوبی با این فناوری‌ها توجیه می‌شود.

 

طراحی ظاهری و داخلی مرسدس بنز E200

 

benze200

 

طراحی بدنه مرسدس بنز E200 دقیقا همان چیزی است که از یک خودروی بنز انتظار دارید: رعایت تناسب در طراحی، لوکس و شیک. جلوپنجره سنتی بنز باریک و کشیده و تهاجمی است و احساس قدرت را تداعی می‌کند. مرسدس با اعتماد به نفس زیادی طراحی ساده‌ای برای این خودرو در پیش گرفته است و خبری از خطوط شارپ و حجم‌دهی‌های اغراق شده نیست. طراحی این خودرو مدرن و شیک است و روح سنتی مرسدس بنز به خوبی در آن جاری است.

طراحی داخل کابین مثل بقیه خودروهای کلاس ای مرسدس بنز فوق‌العاده است. کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در طراحی داخلی کابین مثال‌زدنی هستند و هیچ عیب و ایرادی به ساخت و پرداخت کابین نمی‌توان گرفت. سیستم سرگرمی رسانه‌ای Comand اگرچه به اندازه دیگر رقیب آلمانی خود یعنی سیستم iDrive بی ام و آسان و کاربردی نیست، اما اصلا کم نمی‌آورد و یکی از بهترین‌های بازار است. صفحه نمایش دوقلوی ۱۲.۳ اینچی بزرگ و با کیفیت است. نشستن پشت فرمان مرسدس بنز E200 بیشتر شبیه به نشستن در مرکز کنترل یک سفینه فضایی است. اگرچه یاد گرفتن کار با سیستم Comand کمی زمان می‌برد، اما وقتی با آن آشنا شوید عمق منوها و تنظیمات خودرو شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

benze200

 

صندلی‌های این خودرو فوق‌العاده راحت هستند و سرنشینان ردیف جلو حتی در طولانی‌ترین سفرها هم احساس خستگی و ناراحتی نخواهند کرد. اگرچه فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان ردیف عقب خیلی زیاد نیست، ولی باز هم فضای کافی برای سرنشینان با هر قد و قامتی فراهم می‌کند.

کابین خودرو حتی در سرعت‌های بالا بسیار ساکت است و هیچ تکان یا صدای اضافه‌ای ندارد. حتی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به سختی می‌توان صدای موتور را درون کابین شنید.

 

benze200

 

 

امکانات و تجهیزات مرسدس بنز E200

این خودرو فناوری‌های بسیار زیادی دارد که بعضی از آن‌ها استاندارد هستند و به صورت پایه در خودرو موجود هستند و بعضی دیگر مثل گرمکن صندلی جلو یا سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها به عنوان آپشن‌های جداگانه به فروش می‌رسند. از جمله جذاب‌ترین فناوری‌ها و امکانات پایه در این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم سرگرمی رسانه‌ای Comand، رادیوی DAB+، دفترچه راهنمای دیجیتال، نورپردازی داخلی، چرم با کیفیت، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، برف‌پاک‌کن‌های مجهز به سنسور باران، پنج حالت رانندگی مختلف و فرمان حساس به سرعت. حالت توقف/حرکت برای کاهش مصرف سوخت، سیستم کمکی پارک خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمزهای انعطاف‌پذیر، نه کیسه هوا، سیستم کنترل شتاب، سیستم ترمز ABS، سیستم ترمز کمکی اورژانسی، نشان دهنده وضعیت دیسک ترمز، پکیج کمکی راننده، و لاستیک‌های ضدپنچری از جمله دیگر امکانات این خودرو هستند.

 

مشخصات فنی و عملکرد مرسدس بنز E200

 

benze200

 

بزرگ‌ترین ضعف این خودرو موتور و قوای فنی آن است هرچند پیش از پرداختن به آن باید بگوییم منظور از نقطه ضعف، نقاط ضعفی است که در مقایسه با خودروهای این کلاس نمایان می‌شوند و در هر صورت این خودرو از بسیاری از خودروهای موجود در بازار بهتر است و عملکرد فنی خوبی دارد. موتور این خودرو ۱۸۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن‌متر است. این قدرت به خوبی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک نه سرعته (9G-Tronic) به چرخ‌ها منتقل می‌شود. عملکرد و هماهنگی جعبه دنده آنقدر خوب است که می‌تواند ضعف نسبی قدرت موتور را پوشش دهد. جدا از عملکرد نرم و هماهنگ جعبه دنده، این خودرو به عنوان یک سدان لوکس مصرف سوخت بسیار خوبی هم دارد. سازنده ادعا می‌کند مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی ۶.۴ لیتر است اما تست‌های شهری این خودرو مصرف سوخت ۸.۹ لیتری را نشان می‌دهد که باز هم با توجه به نوع موتور و بدنه خودرو مقدار قابل قبولی است.

تنها ایراد فنی بزرگ این خودرو که در تمام خودروهای کلاس E مرسدس هم وجود دارد زمانی خودش را نشان می‌دهد که وارد جاده‌های پر پیچ و خم شوید. علیرغم حالت‌های رانندگی مختلف و سیستم تعلیق قابل تنظیم، این خودرو بیشتر برای جاده طراحی شده است تا خیابان‌های پیچ در پیچ. دور زدن و پیچیدن با این خودرو کمی سخت است و کنترل بدنه آن به دقت و نرمی خودروهای رقیب مثل بی ام و سری ۵ نیست.

 

 

قیمت مرسدس بنز E200 در ایران و جمع‌بندی

در حال حاضر و به دلیل ممنوعیت واردات خودرو خبری از نسل‌های جدید مرسدس بنز کلاس E نیست و بنز E200 هم از این قاعده مستثنی نیست. با این حال خودرو که با قیمت تقریبا ۹۰ هزار دلاری بین سدان‌های لوکس «اقتصادی» طبقه‌بندی می‌شود، در ایران قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دارد. اگر نسخه فیس‌لیفت ۲۰۱۷ آن چشم شما را گرفته، باید تقریبا یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای خرید آن هزینه کنید. در این کلاس قیمتی مرسدس بنز E200 اگرچه قدرتمندترین نیست، اما یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. در واقع سوال اصلی این است که آیا مرسدس بنز E200 آنقدر لوکس و جذاب است که هزینه میلیاردی برای آن کرد؟ پاسخ این سوال بستگی به نگاه خریدار دارد. این خودرو بهترین عملکرد فنی را در کلاس خود ندارد، اما زیبا، لوکس و پر از فناوری‌ها و آپشن‌های جذاب است، باید دید خریدار ایرانی بیشتر چشم به کدام یکی از این ویژگی‌ها دوخته است.

 

benze200

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین