لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :5 دقيقه

هیوندای پالیسید، جانشین سانتا‌فه معرفی شد

 

هیوندای با عرضه سانتافه سه ردیفه تلاش کرد بخشی از بازار شاسی‌بلندهای سه ردیفه را در اختیار خود بگیرد. حالا با قدیمی شدن سانتافه، هیوندای پالیسید (Hyundai Palisade) به عنوان جانشین سانتافه معرفی شده است. این خودرو که اوایل تابستان سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد به تازگی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نمایش داده شده است. در این مقاله به بررسی هیوندای پالیسید خواهیم پرداخت تا ببینیم پرچمدار جدید هیوندای، لایق تعریف و تمجید هست یا نه.

پالیسید برای هیوندای اهمیت بسیار زیادی دارد. در شرایطی که بازار توسط خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور قبضه شده است، هیوندای هم تصمیم گرفته یک شاسی‌بلند را به عنوان پرچمدار جدید خود معرفی کند. یکی از مدیران ارشد هیوندای می‌گوید پیش از این هیوندای آزرا (یا هیوندای گرانجور) پرچمدار این شرکت بوده است اما حالا این SUV جدید قرار است این نقش را به عهده بگیرد.

 

 

هیوندای پالیسید

 

تلاش‌های هیوندای برای ورود به بازار شاسی‌بلندهای سه ردیفه

هیوندای پیشتر هم با سانتافه XL سعی کرده بود وارد بازار شاسی‌بلندهای سه ردیفه شود اما مشکل سانتافه  XL این بود که فضای کافی برای سرنشینان فراهم نمی‌کرد و صندلی‌های ردیف سوم آن اصلا فضای کافی برای سرنشینان ردیف آخر وجود نداشت. سانتافه XL نتوانست آنطور که باید و شاید موفق شود و در مقابل رقیبان قدرتمندی مثل فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت، تویوتا هایلندر، نیسان پسفایندر و مزدا CX-9 حرفی برای گفتن نداشت. برای مقایسه بد نیست به این اشاره کنیم که هیوندای سانتافه XL سال گذشته در آمریکا تنها ۲۸۰۰۰ دستگاه فروش داشت در صورتی که فورد اکسپلورر ۲۷۰ هزار دستگاه، هوندا پایلوت ۱۲۷ هزار دستگاه و تویوتا هایلندر ۲۱۶ هزار دستگاه فروش داشته است. تولید سانتافه پس از سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید. هیوندای یک بار دیگر هم سعی کرده بود وارد بازار شاسی‌بلند هفت سرنشینه شود که حاصل آن هیوندای ویراکروز بود که در سال ۲۰۱۲ تولید آن متوقف شد.

 

طراحی ظاهری هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید بزرگ‌ترین خودرویی است که توسط هیوندای تولید شده است. پالیسید مدل ۲۰۲۰ سه اینچ از سانتافه بلندتر است و محور چرخ‌های آن ۴.۰ اینچ طول بیشتری دارد. عرض این خودرو هم ۳.۶ اینچ نسبت به سانتافه افزایش پیدا کرده است.

 

هیوندای پالیسید

 

از نظر ظاهری ولی هیوندای پالیسید طراحی عجیب و غریبی دارد. دو چراغ LED باریک اطراف گریل قرار گرفته‌اند و چراغ‌های اصلی جلو به شکل عمودی کناره‌های نمای جلویی را به خود اختصاص داده‌اند. گریل بزرگ جلو همچنان به بینندگان می‌گوید این یک خودروی هیوندای است. استفاده از نوار ضخیم کرومی اطراف گریل و همینطور در قسمت پایینی سپر ظاهر عضلانی این خودروی بزرگ را تقویت کرده است. کاپوت این خودرو هم با حجم‌دهی یکدست برجسته و خشن به نظر می‌رسد.

 

هیوندای پالیسید

 

در نمای جانبی سادگی اصل اول طراحی بوده و گلگیرها و یک خط در قسمت پایین درها تنها برجستگی‌های طراحی هیوندای پالیسید هستند. چرخ‌های انتخاب شده هم ۱۸ اینچی هستند که کاملا متناسب ابعاد این خودرو است، خریداران می‌توانند در صورت تمایل چرخ‌های ۲۰ اینچی هم سفارش دهند.

 

هیوندای پالیسید

 

در نمای پشتی هم مجددا از چراغ‌های عمودی استفاده شده و عبارت پالیسید به درشتی روی صندوق حک شده است. حجم‌دهی بعضی قسمت‌های عقب کمی ظاهر آن را شلخته نشان می‌دهند و در کل قسمت عقبی خودرو جذابیت زیادی ندارد. سقف پانارومیک شیشه‌ای هم به جذابیت ظاهری این خودرو افزوده است.

 

همچنین بخوانید:  بررسی هیوندای سانتافه ۲۰۱۸

 

 

مشخصات فنی هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ همچنان از برخی فناوری‌های سانتافه استفاده خواهد کرد، اما تغییرات پالیسید، از جمله شاسی جدید، آنقدر بوده‌اند که می‌توان گفت این خودرو پلتفرم جدیدی دارد. این خودروی لوکس و بزرگ مجهز به یک موتور اتکینسون V-6 با حجم ۳.۸ لیتر است که می‌تواند ۲۹۱ اسب‌بخار نیرو و ۳۵۵ گشتاور تولید کند. این موتور هم‌خانواده موتور لامبدا است اما تغییرات زیادی داشته است. این موتور مصرف سوخت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد، هرچند هیوندای هنوز آماری از مصرف سوخت این خودرو منتشر نکرده است. برآوردها حاکی از این است که اگر پالیسید می‌خواهد با دیگر خودروهای مشابه خود رقابت کند، مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی باید تقریبا ۱۰ لیتر به ازای هر صد کیلومتر باشد.

 

امکانات و تجهیزات هیوندای پالیسید

 

هیوندای پالیسید

 

این خودرو که تمام‌چرخ است حالت‌های مختلفی برای رانندگی دارد: حالت اسمارت برای کاهش مصرف سوخت، حالت اسپرت برای رانندگی سریع و خشن و حالت برف که باعث افزایش کشش خودرو می‌شود.

در داخل کابین یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی خودنمایی می‌کند. این خودرو مجهز به هدآپ دیسپلی نیز هست. ادوات و تجهیزات خودرو هم به سادگی در دسترس سرنشینان قرار دارند. امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه نیست در این خودرو فراهم شده است. در صورت تمایل خریداران می‌توانند این خودرو را برای هشت سرنشین سفارش دهند اما امکان حذف یک صندلی برای افزایش فضا نیز وجود دارد. صندلی‌های ردیف جلو و ردیف سوم با یکدیگر در ارتباط هستند و امکان گفتگو با راننده برای سرنشینان عقب وجود دارد که فناوری ساده ولی جالبی است.

 

هیوندای پالیسید

 

 

سیستم خروج ایمن کمکی هم یکی دیگر از ویژگی‌های جالب هیوندای پالیسید است. رادار این سیستم نقاط کور را بررسی می‌کند و تا زمانی که خودرویی در حال عبور باشد، درهای خودرو قفل هستند. با عبور خودرو قفل‌ها باز می‌شوند و سرنشینان می‌توانند با خیال راحت از خودرو پیاده شوند. جزییات بیشتری از سیستم‌های ایمنی این خودرو مطرح نشده است اما مسئولین هیوندای گفته‌اند انتظار دارند این خودرو بالاترین امتیازات ایمنی ممکن را دریافت کند.

 

جمع‌بندی، تاریخ عرضه و قیمت هیوندای پالیسید

پالیسید در کره تولید می‌شود اما بازار اصلی آن آمریکا خواهد بود. این خودرو در خیلی بازارها طرفداری ندارد چرا که خیلی کشورها به ماشین‌های بزرگ و پرمصرفی مثل هیوندای پالیسید علاقه نشان نمی‌دهند، بنابراین بازار آمریکا می‌تواند بزرگ‌ترین مقصد هیوندای پالیسید باشد. پیش بینی می‌شود در سال آینده ۱.۵ میلیون شاسی‌بلند سایز متوسط در آمریکا فروخته شود و به همین دلیل است که هیوندای تمام توجه خود را روی تصاحب این بازار با مدل‌های مختلف متمرکز کرده است.

همانطور که گفتیم هیوندای پالیسید اوایل تابستان سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو تقریبا ۳۲ هزار دلار قیمت داشته باشد.

هیوندای پالیسید

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین