لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :7 دقيقه

سانگ یانگ کوراندو | بررسی تخصصی، مشخصات فنی، تجهیزات و قیمت

 

سانگ یانگ چهارمین خودروساز بزرگ کره جنوبی است اما در بازار ایران همیشه زیر سایه برندهای مطرح‌تری قرار داشته است. موفق‌ترین محصول این شرکت در ایران، سانگ یانگ تیوولی است اما به جز تیوولی خودروهای دیگری از این شرکت توسط رامک خودرو نمایندگی سانگ یانگ در ایران وارد بازار شده است. رکستون G4، نیوکوراندو، XLV و نیواکتیون از جمله این محصولات هستند. سانگ یانگ یکی از برندهایی بود که تحت تاثیر ممنوعیت واردات خودرو قرار گرفت و در تحویل محصولات خود دچار مشکلات گسترده‌ای شد. کوراندو یکی از محصولات این شرکت است که در بازار ایران گمنام و ناشناخته باقی مانده است. در این مقاله سعی می‌کنیم از جنبه‌های مختلف سانگ یانگ کوراندو یا سانگ یانگ نیوکوراندو را بررسی کنیم تا خریداران احتمالی این خودرو بتوانند با خاطری آسوده در مورد خریدن یا نخریدن این خودرو تصمیم بگیرند.

 

کوراندو

 

 

طراحی ظاهری سانگ یانگ کوراندو

یکی از بزرگ‌ترین معایب خودروهای سانگ‌ یانگ ضعف آن‌ها در طراحی ظاهری است که باعث شده این خودروساز کره‌ای نتواند مثل کیا بینندگان را به خودروهای خود جذب کند، اما مدتی است مهندسان و طراحان این شرکت در حال بازنگری زبان طراحی خود هستند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند. سانگ یانگ کوراندو یکی از خودروهایی است که از نظر طراحی تفاوت‌هایی با مدل‌های قدیمی‌تر سانگ یانگ دارد و زیباتر و موجه‌تر از همیشه است.

 

کوراندو

 

سانگ یانگ با استفاده از خطوط حجم‌دهی و انحنا دادن به بدنه به جای طراحی تیز و شارپ، به سراغ طراحی عضلانی‌تری رفته است که برای یک خودروی کراس‌اوور تصمیم درستی است، اما همچنان طراحی بدنه این خودرو نتوانسته مثل کراس‌اوورهای رقیب خودرو را قدرتمند نشان دهد. طراحی جلو پنجره و سپر جدید این خودرو کمی از یکنواختی ظاهری آن کاسته است و آن را کمی اسپرت‌تر جلوه می‌دهد. این کراس‌اوور ابعاد بزرگی ندارد و به جای قدرت، حس اسپرت بیشتری را در بیننده تداعی می‌کند. از زاویه جانبی نیز کوچک بودن این خودرو بیشتر آشکار می‌شود و حجم‌دهی صورت گرفته در گلگیرها هم نتوانسته از این حس بکاهد. در نمای پشتی همچنان طراحی قدیمی و ضعیف سانگ یانگ مشاهده می‌شود و جذابیتی که در تیوولی بود در این خودرو تکرار نشده است.

 

کوراندو

 

در نهایت باید گفت سانگ یانگ کوراندو مثل سانگ یانگ‌های قدیمی خودروی زشتی نیست، ولی طراحی شگفت‌انگیز و به یاد ماندنی هم ندارد و همین شاید یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت این خودرو در بازار ایران باشد.

 

در ادامه ویدیوی نمایشی سانگ یانگ کوراندو آمده است. پیشنهاد می کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

 

 

طراحی داخلی سانگ یانگ کوراندو

 

کوراندو

کوراندو

 

طراحی داخلی کوراندو هم مثل طراحی خارجی آن خیلی خوب نیست، ولی بد هم نیست. مواد به کار رفته در طراحی کابین سانگ یانگ یک سر و گردن از خودروهای داخلی و چینی بهتر است اما در حد برندهای مطرح کره‌ای نیست. داشبورد طراحی جذابی دارد اما قدیمی بودن ادوات و تجهیزات آن هم نمایان است. از نظر ارگونومیک طراحی داخلی این خودرو امتیاز بالایی می‌گیرد چون همه ادوات و کنترل تجهیزات به سادگی در دسترس راننده و سرنشین جلو است. تریم آلومینیومی در کنسول و داشبورد قرار بوده احساس مدرنی در بیننده پدید بیاورد ولی به نظر قدیمی و از مد افتاده می‌رسد. طراحی کلی فرم داشبورد و کنسول جذاب‌ترین بخش طراحی داخلی سانگ‌ یانگ کوراندو است اما شلوغی کنسول کنترل کمی آزار دهنده است.

از جمله نکات مثبت طراحی داخلی سانگ یانگ کوراندو می‌توان به فضای در نظر گرفته شده برای سرنشین اشاره کرد. سرنشینان جلو و عقب فضای کافی برای راحت نشستن در خودرو را دارند و صندلی‌های عقب هم به سادگی می‌توانند پذیرای سه سرنشین بزرگسال باشند. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و طراحی ارگونومیکی دارند که باعث می‌شود سرنشینان و راننده در مسافت‌های طولانی احساس خستگی نکنند.

 

 

آپشن‌ها و امکانات رفاهی سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو در دو تیپ پرمیوم و اوپتیموم عرضه می‌شوند که تفاوت‌هایی در تجهیزات و آپشن‌ها دارند. از تجهیزات سانگ یانگ کوراندو می‌توان به آینه الکتروکرومیک، برف پاک‌کن مجهز به حسگر باران و سیستم یخ زدایی، صندلی عقب تاشو، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت، کنترل روی فرمان، سیستم هشدار دهنده نبستن کمربند ایمنی اشاره کرد. به صورت اختیاری نیز می‌توان تجهیزات زیر را سفارش داد:

 

کوراندو

 

قفل شدن خودکار در خودرو درسرعت‌‌های بالا‌، سیستم کنترل پایدار‌، قفل در کودک و سوکت مخصوص صندلی کودک مطابق با استاندارد جهانی ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، ترمز ضدقفل مجهز به سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز، سیستم ضد واژگونی (ARP)، هشداردهنده موانع در دنده عقب، سیستم ضد سرقت خودرو و ریموت کنترل (ایموبیلایزر) و کنترل در سربالایی و سراشیبی.کنترل آب و هوای اتوماتیک، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشینان به همراه پوشش چرم، گرم‌کن فرمان، سیستم پخش DVD با  شش بلندگو، و دوربین دید عقب.

 

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو

نیوکوراندو به یک موتور چهار سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی مجهز است که می‌تواند ۱۴۹ اسب بخار نیرو و ۱۹۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که نسبت به ابعاد و شاسی این خودرو، موتور قدرتمند و خوبی محسوب می‌شود اما با برترین خودروهای این سگمنت قابل مقایسه نیست. این خودرو توان کافی برای عبور از مسیرهایی با شیب تند را دارد اما نمی‌توان از آن انتظار سواری هیجان‌انگیز و خیلی سریعی داشت.

 

کوراندو

 

در سانگ یانگ کوراندو از یک گیربکس شش سرعته تیپ‌ترونیک استفاده شده است که یک حالت زمستانی دارد و قابلیت تعویض دنده از روی فرمان را دارد. در تیپ پرمیوم این خودرو نیروی تولید شده توسط موتور به هر چهار چرخ منتقل می‌شود اما در مدل اوپتیموم که مدل پایه است نیروی تولیدی موتور تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق مک‌فرسون سانگ یانگ کوراندو هم عملکرد خوبی دارد و سواری نسبتا نرم و راحتی برای سرنشینان فراهم می‌کند.

 

تجربه رانندگی سانگ یانگ نیوکوراندو

 

کوراندو

 

یکی از اولین اشکالات سانگ یانگ کوراندو که در همان لحظات اولیه روشن شدن خودرو خودش را نشان می‌دهد عایق‌بندی نامناسب و سر و صدای زیاد خودرو است. این خودرو در زمینه شتاب اولیه کمی ضعف دارد و کند نشان می‌دهد اما با بالا رفتن دور موتور هیچ مشکلی در شتاب ثانویه ندارد. سیستم گیربکس این خودرو عملکرد بسیار روان، نرم و بدون صدایی دارد که سورپرایز کننده است. صندلی‌های راحت کوراندو هم نقش بسزایی در افزایش راحتی و آسایش سرنشینان آن دارد.

دیگر مشکل کوراندو که پس از کمی رانندگی متوجه آن می‌شوید، عملکرد سیستم ترمز این خودرو است. حساسیت پدال ترمز کمی پایین است و ترمزها عکس‌العمل خیلی سریعی ندارند که این باعث می‌شود راننده همیشه کمی محتاط و مضطرب باشد.

به جز این مشکل دیگری در عملکرد سانگ یانگ نیوکوراندو وجود ندارد و خودرو عملکرد نرم و سواری راحتی دارد.

 

 

قیمت سانگ یانگ کوراندو و جمع‌بندی

در حال حاضر (آبان ۹۷) خبری از عرضه این خودرو توسط نمایندگی نیست اما آخرین قیمت فروش این خودرو در نمایندگی ۲۳۹ میلیون تومان است. در بازار قیمت سانگ یانگ نیوکوراندو چیزی حدود ۳۸۰ میلیون تومان است که نسبت به امکانات و کیفیت ساخت این خودرو کمی بالا است و با این قیمت می‌توان گزینه‌های بهتری در همین کلاس بدنه و شاسی پیدا کرد. به طور مثال، قیمت سانگ یانگ تیوولی که خودروی محبوب‌تری است در بازار ۲۵۳ میلیون تومان است. کوراندو ماشین خوش‌ساخت و با کیفیتی است اما به هیچ وجه نمی‌تواند با خودروسازان مطرح خارجی و حتی کره‌ای رقابت کند. در این بازه قیمت می‌توان با کمی صبر و بررسی، خودروهای خیلی بهتری خریداری کرد. اما در صورت خرید سانگ یانگ کوراندو می‌توانید با خیال راحت از کیفیت ساخت این خودروی کره‌ای گمنام لذت ببرید، هرچند که ارزش خرید آن نسبت به قیمتش کمی پایین است.

 

کوراندو 

کوراندو

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین